Header Top menu
Els autobusos de TMB registren el rècord de passatge amb 1,2 milions de viatgers durant l'apagada
La xarxa de transport públic de TMB està garantint la mobilitat des de l’inici de l’apagada general
El metro va ser el primer mode ferroviari en recuperar la circulació: ho va fer parcialment a dos quarts de 6 de la tarda i ha donat servei ininterromput des de llavors
Centenars de treballadors i treballadores de TMB es van mobilitzar per garantir el funcionament de bus i metro
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està garantint la mobilitat a la ciutat des de l’inici de l’apagada general d’ahir, amb el servei de bus funcionant des del primer moment amb prop de 900 vehicles al carrer i amb la recuperació de la circulació al metro tan aviat com va tornar la tensió a la xarxa. Els autobusos han registrat el seu rècord històric portant 1.250.000 passatgers. El metro va tornar a circular parcialment només 5 hores després de l’apagada i assolint la normalitat a tota la xarxa a les 3 de la matinada.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha fet un “agraïment enorme als treballadors de TMB” per mantenir la mobilitat a bus malgrat les circumstàncies del trànsit i restablir el servei a metro. A més, Bonet ha recordat que “a bus es va allargar el servei fins a les 12 de la nit i metro ha tingut 125 professionals més treballant per poder oferir el servei ininterromput durant tota la nit”.
Quan es va produir l’apagada generalitzada al voltant de les 12:30h, els autobusos de TMB van continuar donant servei, amb les alteracions horàries pròpies de la congestió circulatòria i dels problemes de senyalització semafòrica. Aquest servei va allargar el seu horari fins a les 12 de la nit, amb la única excepció de les línies de bus a demanda i dels busos de barri. Aquesta ampliació del servei va ser possible per la implicació dels professionals de l’àrea de bus que van decidir allargar els seus torns.
El servei de metro va quedar totalment fora de servei al voltant de les 12:30h quan la manca de subministrament va ser generalitzada. La circulació dels trens va començar a recuperar-se a partir de les 17:30 hores, amb la posada en servei del tram entre Fondo i la Sagrera de la línia 1. A les 12 de la nit, el servei de metro ja funcionava en un 90% de la xarxa i a les 3 de la matinada va recuperar totalment el servei.
Recuperació gradual a metro
El primer que va fer el personal de metro després de l’apagada va ser desallotjar les persones usuàries que quedaven als 24 trens que s’havien quedat entre estacions. La feina dels Agents d’Atenció al client de metro va ser fonamental per realitzar aquesta tasca, que va comptar amb la col·laboració puntual de la Guàrdia Urbana, els bombers i els Mossos d’Esquadra.

La recuperació de part del subministrament elèctric va permetre començar a restablir el servei, començant per l’L1al tram comprés entre Fondo i la Sagrera a les 17:34 hores. Poc després va ser el torn de la l’L5 que va poder començar a donar servei entre les estacions de Cornellà Centre i Diagonal. Les línies automàtiques L9 Nord i L10 Sud també es van sumar a aquesta recuperació mentre la línia 1 ampliava ja la circulació al tram comprès entre Hospital de Bellvitge i Mercat Nou. Al voltant de les 18:30, i amb la posada en marxa de la totalitat de les línies automàtiques incloses les línies L9 i L10 sud un 30% de la totalitat de la xarxa de metro ja estava en funcionament.
A partir d’aquest moment, el degoteig de línies recuperades va ser constant i a les 20:30 hores la línia 5 ja s’havia recuperat totalment mentre que la L4 ja funcionava entre Maragall i passeig de Gràcia. En aquest punt, quan ja estava operativa més de la meitat de la xarxa (52%), TMB va decidir allargar el servei tota la nit de manera excepcional, posant a disposició de la ciutadania la circulació ininterrompuda de trens a les línies disponibles. Aquesta mesura va ser possible gràcies a la voluntat de més de 125 treballadors de metro que van doblar torns per poder oferir aquesta operativa de servei.
Abans de les 22 hores, metro ja havia recuperat també el servei a la L3 entre les estacions de Montbau i Zona Universitària mentre que la línia 4 el metro ja funcionava fins a l’estació de Via Júlia. A les 12 de la nit ja s’havia recuperat un 90% del servei amb l’entrada en servei de la L3 en la seva totalitat i de la L2 entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra. Finalment, a les 3 de la matinada, la recuperació del servei ja era total amb l’excepció de l'L11 que va acabar entrant en servei poc després.
D’aquesta manera, cap a les 3 de la matinada, tot el servei de metro ja funcionava amb normalitat garantint el dret a la mobilitat de la ciutadania per aquest dimarts.
- Altres temesSocietatConceptesEnergiaInformació al clientInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusMetroAnys2025
Recursos disponibles

