Header Top menu
Aturades a Autobusos de TMB del 6 al 10 i del 13 al 17 de juny, amb diferents horaris
Els serveis mínims garanteixen el 40% de les circulacions en hores punta i el 20% en hores vall
Amb motiu de la vaga intermitent convocada pel comitè d’empresa d’Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per als dies del 6 al 10 i del 13 al 17 de juny, el servei quedarà afectat en franges de matí i tarda, que seran diferents segons el dia de la setmana: de 8.30 a 10.30 i de 16.30 a 18.30 els dilluns, dimarts, dijous i divendres, i d’11 a 17 h els dimecres.
Davant aquesta convocatòria, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es garanteixi almenys un servei equivalent al 40% de l’habitual en les franges que coincideixen amb hores punta dels dies feiners (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 h) i del 20% en la resta de franges.
Per això els serveis essencials resultants seran els següents:
Aturades i serveis mínims dies 6, 7, 9, 10, 13, 14, 16 i 17 de juny
- De 8.30 a 9.30 h, 40% del servei habitual i almenys un cotxe en cada línia
- De 9.30 a 10.30 h, 20% del servei habitual i almenys un cotxe per línia
- De 16.30 a 18.30 h, 40% del servei habitual i almenys un cotxe en cada línia
Aturades i serveis mínims dies 8 i 15 de de juny
- De les 11 a les 16 h, 20% del servei habitual i almenys un cotxe en cada línia
- De les 16 a les 17 h, 40% del servei habitual i almenys un cotxe en cada línia
Després de cada franja de vaga, el servei es restablirà progressivament a mesura que es reincorporin a la seva línia els conductors que s’hi hagin sumat.
Per un bon conveni col·lectiu
Respecte del motiu adduït per a la convocatòria, la negociació del nou conveni col·lectiu d’Autobusos, l’empresa manifesta la seva disponibilitat per aconseguir un acord favorable per als treballadors i que faci possible el servei de transport de qualitat que demanda la ciutadania de Barcelona i l’àrea metropolitana.
En aquest sentit la Direcció ha proposat:
- Estabilitat, amb un conveni de quatre anys
- Manteniment del poder adquisitiu en relació a la jornada laboral, dins dels marges que permeti la legislació i el marc financer del sistema de transport. Cal recordar que l’evolució salarial del preu hora efectivament treballat en el col·lectiu de conductors entre el 2009 i el 2014 ha estat del 19,2% mentre que l’evolució de l’IPC ha estat del 7,6% en el mateix període.
- Manteniment de la retribució variable associada a la consecució de resultats positius en grans objectius d’empresa.
- Millora dels drets socials: manteniment de la jubilació parcial, millora dels beneficis socials, del pla de pensions i implantació de la formació dual
- Manteniment de l'actual organització del treball, que és la més avançada del sector