Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Medi ambient
  3. Els primers busos híbrids articulats, a la línia 7
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.02.2016
Oriol Pàmies

Els primers busos híbrids articulats, a la línia 7

Imatge
Autobús Volvo 7900 híbrid, de 18 metres, a la terminal de Zona Universitària de la línia 7 / Foto: Pep Herrero
Autobús Volvo 7900 híbrid, de 18 metres, a la terminal de Zona Universitària de la línia 7 / Foto: Pep Herrero

Autobús Volvo 7900 híbrid, de 18 metres, a la terminal de Zona Universitària de la línia 7 / Foto: Pep Herrero

Autobús Volvo 7900 híbrid, de 18 metres, a la terminal de Zona Universitària de la línia 7 / Foto: Pep Herrero

Aquesta setmana han entrat en servei comercial una part dels últims autobusos de gran capacitat adquirits per TMB, que redueixen un 30% els consums i les emissions amb la combinació de motors elèctrics i dièsel.

La flota d'autobusos de TMB ha incorporat aquest febrer 27 nous vehicles híbrids articulats de 18 metres, els primers d'aquest tipus que existeixen a l'Estat espanyol, que serviran per rejovenir i augmentar encara més la qualitat ambiental del servei de bus, que ja és de les més altes d'Europa. Són 12 Volvo 7900 i 15 Solaris Urbino 18, els primers dels quals estan assignats des d'aquesta setmana a la línia 7 (Diagonal Mar - Zona Universitària).

Els nous articulats són híbrids de funcionament en paral·lel, és a dir, que combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel. D'aquesta manera aconsegueixen reduccions de consums i emissions d'un 30%.

Algunes característiques dels nous autobusos articulats que percebran els usuaris són:

  • Quatre portes elèctriques, dues d'entrada al davant i dues de sortida al darrere, per escurçar el temps de parada
  • Tres validadores
  • Polsadors d'obertura de portes, que cal accionar quan l'autobús s'ha aturat a la parada
  • Connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils
  • Indicador lateral lluminós de nom de línia i destinació

Com tots els vehicles nous, aquests articulats tenen facilitats per a persones amb mobilitat reduïda com ara places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents i terra antilliscant.

Amb la incorporació dels 27 autobusos híbrids, que substitueixen cotxes dièsel amortitzats, TMB fa un pas més en la reconversió ambiental de la flota, seguint les directrius europees i catalanes per al transport públic de superfície sobre reducció d'emissions i millora de la qualitat de l'aire.

Imatge
Autobús Solaris Urbino 18 híbrid a la línia 7 / Foto: Pep Herrero

Autobús Solaris Urbino 18 híbrid a la línia 7 / Foto: Pep Herrero
Darrera modificació
25.02.2016
Tema
Medi ambient
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Etapa de la Ultra Clean Marathon. /Foto: UCM

#TMBrecomana la Ultra Clean Marathon per la natura del pròxim dissabte 11 de juny

Medi ambient
Third-party content
Bus elèctric en el punt de càrrega de la línia H16

Endesa acompanya TMB en la commemoració del Centenari de la Xarxa de Bus

Medi ambient
Imatge
Autobús elèctric Solaris al punt de recàrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)

La ciutadania abona que Barcelona redueixi emissions i fomenti el transport públic

Medi ambient
Imatge
L'activitat forma part de la iniciativa Barcelona+B, que busca la complicitat dels barcelonins per transformar la ciutat / Foto: Barcelona Design Week

TMB col·labora amb B Citizen Lab, que busca camins col·lectius cap a ciutats sostenibles

Medi ambient

Últimes notícies

Imatge
Imatge Josep Maria Espinàs / FONT: Col·legi de Periodistes de Catalunya

La mirada de Josep Maria Espinàs al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Laia Bonet, presidenta de TMB. Foto: Pep Herrero

TMB i Ajuntament, amb el suport de la UITP, aborden en una jornada el futur de l’autobús

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al 46è Trial Indoor Solo Moto i el 3r Womens Trophy al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons