Header Top menu
El disseny dels futurs trens 7000 del metro es posa a prova amb un model de fusta
La maqueta reprodueix a escala real i amb tot detall l'interior i l'exterior d'un dels cotxes perquè passi totes les aprovacions abans de començar la fabricació en sèrie.
En una nau d'un polígon industrial de Sant Boi de Llobregat s'està confeccionant la maqueta a mida real dels futurs trens 7000 de la línia 3 del metro de Barcelona. És un pas previ a l'inici de la construcció del primer tren, habitual en el procés industrial del sector, i serveix per validar els diferents aspectes del disseny de l'exterior i l'interior, des dels seients fins a les finestres, passant pel terra, les portes, els agafadors i les manetes.
Per això aquest model es confecciona tot de fusta, com un decorat, si bé els detalls que s'hi insereixen poden ser de metall com els de veritat. Per a més realisme, s'hi ha incorporat la il·luminació de leds de baix consum. De fet, l'empresa que el construeix està especialitzada en estands de fires i a vegades també fa decorats per a filmacions i programes de televisió en què la sensació de versemblança ha de ser total.
Actualment la maqueta està molt avançada pel que fa al compartiment del passatge. S'hi distingeix la zona general, la de cadires de rodes i la polivalent, on s'encaixarien les bicicletes. Respecte dels trens actuals, s'aprecia una distribució diferent de les barres verticals de subjecció i la novetat de les barres horitzontals. Els operaris han de treballar encara la part de la cabina de conducció.
La maqueta vol representar un dels cinc cotxes que tindran els trens 7000 i serà també referència per al disseny dels seus cosins de la sèrie 8000, d'ample ibèric, destinats a la línia 1. Dels 8000 es fabricarà únicament el model simulat de la cabina de conducció.
Tècnics d'accessibilitat revisant el disseny de l'estrep de les portes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)