Header Top menu
Els busos elèctrics Solaris Urbino 18 fan recorreguts de prova en buit
Fa uns dies que els barcelonins poden veure pels carrers els nous autobusos articulats elèctrics Solaris, que es distingeixen perquè al sostre porten un pantògraf retràctil per carregar les bateries.
Dies enrere explicàvem el funcionament de l'estació de càrrega de vehicles pesants elèctrics que Endesa està construint al carrer Cisell, a prop del passeig de la Zona Franca. Avui mostrem les primeres fotografies dels autobusos que després de l'estiu faran servir l'estació per carregar les bateries: els Solaris Urbino 18 E, que TMB ha incorporat per provar-los dins del projecte europeu ZeEUS.
Els dos Solaris 100% elèctrics estan equipats amb un pantògraf retràctil sobre el sostre, que es desplega quan se situa sota el punt de recàrrega, que té forma de fanal. Actualment fan servir un punt de càrrega a l'interior de la cotxera del Triangle, la seva base, des d'on surten regularment per fer recorreguts de prova sense passatgers, simulant una línia de 12 quilòmetres de longitud.
La raó és que després de l'estiu els dos Urbino 18 s'integraran al carrusel de la línia H16, que uneix el passeig de la Zona Franca i el Fòrum, llocs que estan distanciats 12 quilòmetres. Inicialment disposaran del punt de recàrrega del carrer Cisell, al costat de la terminal de la H16, i mentrestant TMB en construirà una altra d'igual a la terminal del Fòrum.
Bateries més eficients
El Solaris Urbino 18 E està dissenyat perquè al final del trajecte arribi al punt de recàrrega amb el 50% de la capacitat d'emmagatzematge d'energia i en 5 minuts l'ompli fins al 80%, que és el rang recomanat pel fabricant. D'aquesta manera, el cotxe pot mantenir una bona operativitat amb unes bateries de dimensions més reduïdes i de menys pes, cosa que n'afavoreix l'eficiència.
L'experimentació a Barcelona amb aquests autobusos elèctrics de gran capacitat s'inclou dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System, o sistema d'autobusos urbans d'emissions zero), finançat per la Unió Europea i coordinat per la UITP, que consisteix en una bateria de proves intensives amb autobusos elèctrics o híbrids endollables d'última generació que tenen lloc en deu ciutats diferents, per donar un impuls decisiu a la recerca i la innovació en tecnologies netes aplicables al transport públic.
El Solaris en el punt de recàrrega de la cotxera / Foto: Pep Herrero
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusNova xarxa de busAnys2016