Header Top menu
Les xarxes socials de TMB assoleixen una fita doble: 20.000 seguidors a Instagram i LinkedIn
Els dos canals formen part de la comunitat virtual de TMB, que aplega mig milió d’usuaris entre totes les xarxes dirigides al públic resident i les que informen els visitants.
LinkedIn és la més recent incorporació al conjunt de xarxes de TMB (la pàgina d’empresa es va activar el gener del 2019). Ara, arriba a la fita dels 20.000 seguidors empatada amb una altra de les xarxes dirigides al públic resident: Instagram.
L’ús per part de TMB de les xarxes socials per relacionar-se amb els usuaris del transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana va començar fa més d’una dècada, amb la creació del perfil a Facebook. Progressivament, s’hi han anat incorporant d’altres pàgines i perfils, buscant els espais on arribar als públics objectius.
Així mateix, les estratègies de continguts a cadascun dels canals s’han personalitzat en funció de les seves característiques i de les necessitats d’informació dels seguidors.
Instagram: el transport públic en imatges
Al perfil d’Instagram, TMB difon informació pràctica per als usuaris, però també aprofita el gust de la comunitat per la imatge: generen interaccions les fotografies i vídeos d’espais del transport no accessibles per al públic en general, les millors instantànies captades pels usuaris o les imatges més originals que arriben d’altres indrets de món.
També es fidelitza la comunitat (que en els dos darrers anys s’ha doblat, fins arribar als 20.000 seguidors) amb passatemps, endevinalles, proposta d’activitats i d’altres entreteniments que ajuden a conèixer el passat, present i futur del transport públic d’una manera divertida.
Instagram destaca per ser la xarxa de TMB on, atenent a les franges d’edat, comptem amb els seguidors més joves: un 30% tenen entre 25 i 34 anys. Hi ha, a més, paritat: un 50% dels usuaris són dones i un 50% homes.
LinkedIn: coneixement compartit
LinkedIn no és només l’aparador on assabentar-se de convocatòries laborals. És també una via per conèixer l’orientació estratègica de l’empresa, descobrir l’activitat que hi desenvolupen els treballadors, l’agenda d’activitats de la companyia o les relacions que s’estableixen amb d’altres empreses i institucions.
Compartir coneixement i reforçar la imatge de marca són dos dels objectius del canal. La diversitat de temes que generen interès es veu, per exemple, en el perfil dels més de 20.000 seguidors de la pàgina: s’hi apropa personal del sector públic, d’empreses de transport per carretera o ferroviari o de serveis i tecnologies de la informació, mentre que els professionals hi treballen en operacions, enginyeria o desenvolupament empresarial, entre d’altres.
La majoria (el 66%) es connecta des de Barcelona i rodalia, un 13% ens segueix des d’algun punt del territori espanyol i un 21% és públic internacional.
La comunitat global a les xarxes de TMB suma al voltant del mig milió de seguidors, encapçalades en nombre pel Twitter corporatiu, i que han continuat creixent al 2020, tot i la situació pandèmica. Podeu descobrir i seguir els nostres canals des d’aquest enllaç.