Header Top menu
La comunitat digital de TMB creix i s'acosta ja al mig milió de seguidors
Malgrat la davallada en la mobilitat urbana per la situació sanitària, el 2020 el nombre dels nostres seguidors a les xarxes socials ha continuat creixent en tots els canals fins a tancar l'any amb 491.618.
L'univers de les xarxes socials ha canviat a un ritme vertiginós des dels nostres inicis fa més de deu anys, amb l'obertura del perfil a Facebook, però la inesperada arribada de la Covid-19 encara ha modificat més aquest univers. Amb una primera etapa de confinament i les posteriors restriccions, les xarxes socials s'han convertit en la nostra finestra per mantenir el contacte amb el món exterior i amb les empreses.
Que les xarxes socials s'han convertit en essencials per mitigar els efectes del nostre aïllament social ho demostren les xifres de creixement. La nostra comunitat ha continuat creixent, tant en l'àmbit resident com en el no resident (sembla que sentim enyorança per viatjar i ens agrada seguir veient imatges de les nostres ciutats preferides). En aquest sentit, és significatiu que el perfil amb un creixement relatiu més gran sigui l'Instagram d'Hola Barcelona (+ 70%). En l'àmbit resident el perfil que més ha crescut durant el 2020 ha sigut el de LinkedIn (+46%).
Quant a l'abast, els perfils que més han crescut són l'Instagram corporatiu i la pàgina d'empresa a LinkedIn. El primer, amb un 100% més de visibilitat respecte a l'any 2019, ha arribat a més de 10 milions d'usuaris. Si sumem l'abast de tots els perfils, podem dir que durant l'any 2020 les nostres publicacions han arribat a gairebé 96 milions d'usuaris.
Quins continguts han agradat més
És evident que la Covid-19 està condicionant les nostres vides i això també es reflecteix en les nostres preferències a l'hora de compartir continguts. Destaquen les campanyes Sou la força que ens mou, Fins on calgui, el consells de la Karma, els serveis especials dels conductors de bus per traslladar malalts de Covid-19, l'acció especial Roses per a la gent gran de Sant Jordi, el Jerusalema Challenge o els concurs fotogràfic #CoronaTMB, que va apropar a l'Espai Mercè Sala algunes imatges d'usuari del transport públic durant la pandèmia.
On ens pots trobar?
En l'última dècada, TMB ha anat ampliant i diversificant la seva presència a les xarxes socials. Actualment té presència oficial a Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Slideshare, LinkedIn i Spotify.
D'altra banda, els missatges dirigits als visitants també tenen el seu espai, amb una presència activa a les comunitats de Facebook, Instagram i Youtube del Barcelona Bus Turístic i Hola Barcelona, on ofereixen continguts molt visuals i dinàmics de descoberta de Barcelona per acompanyar l'experiència de viatge mentre es visita la ciutat. El que destaca en aquests perfils és una audiència fidelitzada que manté unes xifres d'interacció més elevades que en la resta de perfils tenint en compte la situació actual.
TMB continuarà evolucionant en la seva estratègia digital i seguirà ampliant i millorant la seva presència en entorns socials, d'acord amb les tendències del moment, amb els objectius de comunicar, informar, atendre, compartir i relacionar-se amb les persones i adaptar-se a les seves necessitats.
- ConceptesAtenció al clientComunicacióDadesInformació al clientInternetInstitucionsTMBAnys2021