Redacció

Visita per comprovar l'aspecte final de la nova coberta del taller central de Metro a la Sagrera

Una representació de veïns i responsables del Districte de Sant Andreu constaten el bon resultat d'una de les obres de desamiantatge i rehabilitació de més envergadura fetes a Catalunya.

Ahir dimarts, 28 de setembre, a la tarda, una representació de veïns i responsables del Districte de Sant Andreu, acompanyats per directius de TMB, van poder comprovar in situ com llueix la nova teulada del taller central de material mòbil de Metro situat a la Sagrera, concretament entre els carrers Josep Estivill, Sant Antoni Maria Claret, Hondures i Felip II. Al llarg de la visita, a més de veure la coberta un cop rehabilitada, també van conèixer el taller i diverses dependències d'aquest important centre de manteniment i gestió del transport públic.

Al llarg de la visita els responsables de Metro van donar detalls de l'execució de l'obra, que va quedar finalitzada a principis de l'estiu passat, i del paper essencial de les instal·lacions per al bon funcionament de la xarxa. Entre els assistents hi havia membres de la junta de l'Associació de Veïns de la Sagrera, la directora de l'escola L'Estel i càrrecs del Districte, els quals van advocar perquè la bona sintonia aconseguida en el procés de rehabilitació tingui continuïtat en el futur per a una bona convivència entre les dependències de Metro i els residents de l'entorn.

Pla integral amb màxima seguretat

El projecte de rehabilitació d’aquesta coberta va començar l'estiu del 2020 amb la retirada controlada de 3.000 metres quadrats de planxes ondulades de fibrociment que formaven el sistema d'impermeabilització d'una part de la coberta i de 3.500 metres quadrats de teula de ceràmica que cobrien la resta de la nau.

El desamiantatge va ser la part més delicada de l'obra i es va fer d'acord amb els veïns, el Districte i la comunitat de l'escola L'Estel, que confronta amb aquest edifici de TMB. Es van adoptar els criteris més exigents de seguretat, higiene i mesures de prevenció i control ambiental, tant per als veïns i usuaris de l'entorn com per als treballadors. La retirada, embalatge i transport de les peces de fibrociment es van fer dins d’un confinament estàtic tipus bombolla i en diverses etapes, per tenir un rigorós control al manipular un material altament contaminant com l’amiant.

Aquesta mesura de prevenció i control de l’entorn es va complementar amb mostrejos ambientals exhaustius en diferents punts de l'obra i l'anàlisi de mostres amb microscòpia electrònica; tots els tests van donar resultats negatius i es va verificar que no s’estaven alliberant fibres a l’atmosfera. Finalitzades aquestes etapes més potencialment sensibles, es va procedir a concloure la rehabilitació, així com la impermeabilització, aïllament tèrmic i acústic, proteccions de seguretat i actuacions de consolidació estructural necessàries per perllongar la vida útil de l'edifici.

Dins del pla de desamiantatge de les instal·lacions de Metro, fins ara s’han retirat de manera segura unes 246 tones de fibrociment i se n'han tractat 86,6 tones més, d’un total de 449 tones inventariades, en forma de planxes, tubs i altres elements constructius de la xarxa. És a dir, s'ha fet tres quartes parts de la feina.

La coberta del taller central de Metro completament renovada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La coberta del taller central de Metro completament renovada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un moment de la visita per veure l'obra finalitzada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Un moment de la visita per veure l'obra finalitzada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 
29.09.2021
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies