Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Màximes mesures de prevenció en l'obra de renovació de la coberta del taller de la Sagrera
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.07.2020
Oriol Pàmies

Màximes mesures de prevenció en l'obra de renovació de la coberta del taller de la Sagrera

Imatge
La bombolla preparada per a l'extracció del fibrociment / Foto: Pep Herrero (TMB)
La bombolla preparada per a l'extracció del fibrociment / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La bombolla preparada per a l'extracció del fibrociment / Foto: Pep Herrero (TMB)
La bombolla preparada per a l'extracció del fibrociment / Foto: Pep Herrero (TMB)

La part més delicada de l'obra es fa dins d'un confinament del tipus 'bombolla' i amb les màximes mesures de prevenció consensuades amb el Districte, els veïns i la comunitat escolar.

Aquest cap de setmana ha començat la retirada de les peces de fibrociment que formen una part de la coberta del taller central de material mòbil de Metro situat a la Sagrera. Es tracta del desmuntatge, embalatge i transport de 3.000 metres quadrats de planxes ondulades de material amb contingut d'amiant, que s'han de tractar amb la màxima precaució i d'acord amb el pla de treball aprovat oficialment.

Actualment es treballa dins del confinament o bombolla que cobreix les tres primeres franges de la nau del taller, que té forma de dents de serra. Posteriorment el confinament es traslladarà a les altres seccions de la coberta, en sis etapes diferents que finalitzaran abans de l'inici de curs, el 14 de setembre. Després tindran lloc altres fases de l'obra en què no s'ha de manipular material potencialment contaminant.

El desamiantatge és la part més delicada de l'obra i s'està fent seguint les pautes acordades amb els veïns, el Districte de Sant Andreu i la comunitat de l'escola L'Estel. S'han adoptat els criteris més exigents de seguretat i higiene, tant per als treballadors com per als veïns i usuaris de l'entorn: confinament estàtic, mostrejos ambientals exhaustius en diferents punts i anàlisi de mostres amb microscòpia electrònica. El primer dels cinc mostrejos ambientals previstos per verificar que no s'estan alliberant fibres a l'atmosfera es va realitzar just abans de l'inici de les obres, l'última setmana de juny, i va donar resultat negatiu.

En el projecte que ara comença a executar-se es realitzarà la retirada controlada dels 3.000 metres quadrats de planxes de fibrociment que formen el sistema d'impermeabilització de la coberta i dels 3.500 metres quadrats de teula de ceràmica que cobreixen la resta de la nau. Posteriorment es realitzarà la rehabilitació de tota la coberta, la impermeabilització, l'aïllament tèrmic i acústic, les proteccions de seguretat i les actuacions de consolidació estructural necessàries per perllongar la vida útil de l'edifici.

Darrera modificació
13.07.2020
Tema
Empresa
  • ConceptesObresInstitucionsTMBLlocsLa SagreraTallerAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Comença la rehabilitació de la coberta del taller central de Metro, a la Sagrera

Contingut relacionat

Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons