Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. La Plataforma KV 25/30 Demana Canvis En Les Tarifes D'accés a La Xarxa Elèctrica
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.01.2016
Oriol Pàmies

La plataforma kV 25/30 demana canvis en les tarifes d'accés a la xarxa elèctrica

Imatge
Subestació elèctrica de la Sagrera / Foto: Pep Herrero
Subestació elèctrica de la Sagrera / Foto: Pep Herrero
< >Subestació elèctrica de la Sagrera / Foto: Pep Herrero
Subestació elèctrica de la Sagrera / Foto: Pep Herrero

Empreses privades i públiques, entre les quals hi ha TMB, s'han agrupat per intentar eliminar un greuge en els preus del terme fix de l'energia elèctrica que ocasiona sobrecostos de milions d'euros anuals.

La plataforma kV 25/30, formada per empreses consumidores d'energia elèctrica d'alta tensió de 25 i 30 quilovolts, ha reclamat avui canvis en la regulació de les tarifes d'accés a l'electricitat, en considerar que l'actual conté "incoherències", que fa que paguin el doble en concepte de peatge i els provoquen sobrecostos de diversos milions d'euros anuals.

La plataforma, nascuda inicialment al País Basc, s'ha presentat avui a Catalunya en un acte a la seu de Foment del Treball en què hi han participat directius d'algunes de les entitats fundadores —TMB, SEA-Empresarios Alaveses, Grupo ASE assessors energètics i Federació Espanyola d'Associacions de Fonedors—, de la patronal Cecot, així com el director general d’Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat, Pere Palacín.

Classificació de les xarxes

L'origen de la problemàtica denunciada per aquestes entitats es troba en la classificació de les xarxes elèctriques a Espanya en tres categories en funció de la capacitat per transmetre electricitat. La plataforma considera que hi ha correspondència entre aquestes tres categories i els esglaons de les tarifes d'accés, excepte per a les tensions nominals de 25 i 30 quilovolts, en què despres de diversos canvis normatius, l'últim dels quals aplicat el 2015, "no hi ha coherència entre la categoria de la línia i la tarifa aplicada".

Aquestes tensions van ser classificades com a xarxes de segona categoria per les seves característiques tècniques, però no obstant això les empreses connectades liquiden les tarifes d'accés com si fossin xarxes de tercera categoria, que és la més cara. Això vol dir que paguen com a peatge 33 euros per MWh, en comptes de 15 euros: més del doble.

La plataforma considera que aquesta "incoherència regulatòria" suposa una "discriminació" per a les empreses pel que fa a les instal·lacions d'extensió necessàries per accedir al subministrament i pel que fa a les liquidacions d'aquestes tarifes. Una discriminació que, a causa de l'estructura de la distribució de l'electricitat, afecta la indústria i els grans proveïdors de serveis de Catalunya, el País Basc, Cantàbria i Astúries.

Arbitrarietat i inseguretat

Així, segons els promotors, l'actual regulació provoca "arbitrarietat i inseguretat jurídica" i, a més, "un sobrecost" per a les empreses afectades. Per tant, la plataforma proposa que les xarxes elèctriques de 25 i 30 quilovolts, emmarcades actualment dins l'esglaó de tensió 6.1 de la tarifa, passin a l'esglaó 6.2, cosa que suposaria una rebaixa del cost gairebé a la meitat.

Per TMB, aquest canvi de rang suposaria reduir el cost del peatge elèctric un 43%, és a dir, uns 3,6 milions d'euros anuals, segons ha explicat el cap de Contractació i Gestió de l'Energia, Albert Blasco. "Uns recursos que podrien destinar-se a la millora del servei", ha apuntat.

La plataforma kV 25/30 compta amb l'adhesió d'una setantena d'empreses, tant privades com públiques, entre les quals hi ha els operadors de transport ferroviari FGC i Tram.

Imatge
Un moment de la presentació de la plataforma kV 25/30 / Foto: TMB

Un moment de la presentació de la plataforma kV 25/30
Darrera modificació
20.01.2016
Tema
Empresa
  • ConceptesEconomiaEnergiaInstitucionsAltresAltres operadorsTMBAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El nou lema corporatiu de TMB, 'A prop de tot' / Imatge: TMB

TMB estrena un nou lema corporatiu: 'A prop de tot'

Empresa
Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la nova adquisició. /Foto: TMB

TMB sumarà 136 busos abans que acabi 2027 i un terç de la flota ja serà de zero emissions

Transport
Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia V29 afegeix quatre parades al seu recorregut per millorar la connectivitat i reforçar la capacitat durant els caps de setmana d’estiu

Transport
Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de ‘La Reina del Flow’ al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons