Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. La línia 1 del metro va ser la més utilitzada el 2023 comptabilitzant 116 milions de validacions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2024
Redacció

La línia 1 del metro va ser la més utilitzada el 2023 comptabilitzant 116 milions de validacions

Imatge
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’estació de Diagonal de l’L5 va registrar 10 milions de viatges convertint-se en el punt amb més usuaris de tota la xarxa

La línia 1 del metro de Barcelona ha tornat a destacar com la més demandada durant el 2023, després de tancar l’any amb un total de 116.090.898 validacions registrades. Aquesta dada, però, amaga una sorpresa, i és que si bé conserva aquesta xifra rècord en conjunt, l’estació amb més validacions de la xarxa no forma part del trajecte vermell, sinó que cal viatjar fins a la línia blava per trobar-la. Es tracta de Diagonal, a l’L5, que ha tancat 2023 sumant 10.024.538 viatgers, el que suposa més d’un 2% de tot el passatge registrat al total de la xarxa durant l’any. Precisament, la línia 5 ha estat la segona més utilitzada pels passatgers, registrant 107.913.473 validacions, molt per sobre de la línia 3, que va tancar 2023 amb 84.211.811 passatgers. En quart lloc, per ordre de preferència dels usuaris trobem la línia 4, que va superar els 53 milions de viatges registrats, mentre que, en darrer lloc, pel que fa a les línies convencionals, se situa la línia 2, amb un total de 49.762.480 validacions. 

Pel que fa a les línies automàtiques, l'L9/10 Sud va ser la més concorreguda amb 15.724.587 validacions, seguida de l'L9/10 Nord, amb 11.039.400 registres i de l'L11, que va tancar l’any amb 1.221.384 validacions. 

Els llocs més concorreguts

A la línia 1, la de més passatge global, l’estació que ha registrat un major nombre de viatgers va ser Espanya, que va tancar l’any amb 9.721.546 validacions. A l’altre extrem, Baró de Viver va ser la menys concorreguda de la línia, amb 455.415 validacions. Pel que fa a la línia 2, Badalona Pompeu Fabra va concentrar el nombre més gran de validacions de la línia amb 4.285.046 registres, mentre que Verneda, amb 651.236 validacions, va ser l’estació de la línia 2 amb menys passatgers. A la línia 3, Catalunya va concentrar 9.283.130 passatgers i Trinitat Nova, amb 884.125 validacions va ser la menys concorreguda de la línia. A la 4, Barceloneta, amb 4.824.713 passatgers i un cop més, Trinitat Nova, però en aquest cas del trajecte groc, amb 691.755  validacions van conformar el mapa de passatgers d’aquest trajecte. A la línia 5, a banda de l’esmentada estació rècord de Diagonal, Can Boixeres, amb 1.220.716 validacions, va ser la menys utilitzada de la línia blava. 

A les línies automàtiques, la Salut (L10 Nord), va concentrar gairebé 2 milions de validacions, convertint-se en l’estació d’aquestes línies amb més passatgers durant el 2023, seguida molt de prop per Europa Fira (L9 Sud) amb 1.831.420 validacions. Port Comercial-Factoria a l’L10 sud (107.051) i Fondo a l’L9 Nord (361.550) van ser les menys utilitzades. Per finalitzar, a la línia 11 l’estació amb més validacions va ser Ciutat Meridiana (210.276) mentre que l’estació amb menys validacions, ja no només d’aquest trajecte, sinó també de tota la xarxa, va ser Casa de l’aigua (42.657 validacions). 

L’època amb més viatgers

Pel que fa als mesos de l’any amb més validacions, gairebé totes les línies comparteixen una pauta que només trenquen les línies 4 i 5. A les línies 1,2 i 3 i automàtiques, els mesos amb més i menys passatge han estat octubre i agost respectivament. A les línies blava i groga, però, aquesta tendència es trenca sent maig el més amb un major nombre de validacions. En el cas de la 4, i al contrari de la resta de línies, el més amb un menor registre de passatgers és juliol. Cal tenir en compte que aquesta línia va oferir un servei parcial durant el passat estiu, amb talls que van afectar diverses estacions.

Darrera modificació
15.02.2024
Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesTicketingUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa
Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons