Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. La línia 1 del metro va ser la més utilitzada el 2023 comptabilitzant 116 milions de validacions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2024
Redacció

La línia 1 del metro va ser la més utilitzada el 2023 comptabilitzant 116 milions de validacions

Imatge
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’estació de Diagonal de l’L5 va registrar 10 milions de viatges convertint-se en el punt amb més usuaris de tota la xarxa

La línia 1 del metro de Barcelona ha tornat a destacar com la més demandada durant el 2023, després de tancar l’any amb un total de 116.090.898 validacions registrades. Aquesta dada, però, amaga una sorpresa, i és que si bé conserva aquesta xifra rècord en conjunt, l’estació amb més validacions de la xarxa no forma part del trajecte vermell, sinó que cal viatjar fins a la línia blava per trobar-la. Es tracta de Diagonal, a l’L5, que ha tancat 2023 sumant 10.024.538 viatgers, el que suposa més d’un 2% de tot el passatge registrat al total de la xarxa durant l’any. Precisament, la línia 5 ha estat la segona més utilitzada pels passatgers, registrant 107.913.473 validacions, molt per sobre de la línia 3, que va tancar 2023 amb 84.211.811 passatgers. En quart lloc, per ordre de preferència dels usuaris trobem la línia 4, que va superar els 53 milions de viatges registrats, mentre que, en darrer lloc, pel que fa a les línies convencionals, se situa la línia 2, amb un total de 49.762.480 validacions. 

Pel que fa a les línies automàtiques, l'L9/10 Sud va ser la més concorreguda amb 15.724.587 validacions, seguida de l'L9/10 Nord, amb 11.039.400 registres i de l'L11, que va tancar l’any amb 1.221.384 validacions. 

Els llocs més concorreguts

A la línia 1, la de més passatge global, l’estació que ha registrat un major nombre de viatgers va ser Espanya, que va tancar l’any amb 9.721.546 validacions. A l’altre extrem, Baró de Viver va ser la menys concorreguda de la línia, amb 455.415 validacions. Pel que fa a la línia 2, Badalona Pompeu Fabra va concentrar el nombre més gran de validacions de la línia amb 4.285.046 registres, mentre que Verneda, amb 651.236 validacions, va ser l’estació de la línia 2 amb menys passatgers. A la línia 3, Catalunya va concentrar 9.283.130 passatgers i Trinitat Nova, amb 884.125 validacions va ser la menys concorreguda de la línia. A la 4, Barceloneta, amb 4.824.713 passatgers i un cop més, Trinitat Nova, però en aquest cas del trajecte groc, amb 691.755  validacions van conformar el mapa de passatgers d’aquest trajecte. A la línia 5, a banda de l’esmentada estació rècord de Diagonal, Can Boixeres, amb 1.220.716 validacions, va ser la menys utilitzada de la línia blava. 

A les línies automàtiques, la Salut (L10 Nord), va concentrar gairebé 2 milions de validacions, convertint-se en l’estació d’aquestes línies amb més passatgers durant el 2023, seguida molt de prop per Europa Fira (L9 Sud) amb 1.831.420 validacions. Port Comercial-Factoria a l’L10 sud (107.051) i Fondo a l’L9 Nord (361.550) van ser les menys utilitzades. Per finalitzar, a la línia 11 l’estació amb més validacions va ser Ciutat Meridiana (210.276) mentre que l’estació amb menys validacions, ja no només d’aquest trajecte, sinó també de tota la xarxa, va ser Casa de l’aigua (42.657 validacions). 

L’època amb més viatgers

Pel que fa als mesos de l’any amb més validacions, gairebé totes les línies comparteixen una pauta que només trenquen les línies 4 i 5. A les línies 1,2 i 3 i automàtiques, els mesos amb més i menys passatge han estat octubre i agost respectivament. A les línies blava i groga, però, aquesta tendència es trenca sent maig el més amb un major nombre de validacions. En el cas de la 4, i al contrari de la resta de línies, el més amb un menor registre de passatgers és juliol. Cal tenir en compte que aquesta línia va oferir un servei parcial durant el passat estiu, amb talls que van afectar diverses estacions.

Darrera modificació
15.02.2024
Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesTicketingUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa
Imatge
TMB

L’evolució de la uniformitat de TMB: un viatge en el temps a partir de la vestimenta dels empleats

Empresa
Gallery
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa

Últimes notícies

Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons