Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. L'enfocament de TMB En Matèria de Ciberseguretat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.11.2023
Laura Martínez

L'enfocament de TMB en matèria de ciberseguretat

Imatge
Un moment de la presentació "Ciberseguretat al transport públic" a càrrer d'Albert Fonseca / Foto:  M. A. Cuartero (TMB)
Un moment de la presentació "Ciberseguretat al transport públic" a càrrer d'Albert Fonseca / Foto: M. A. Cuartero (TMB)
< >Un moment de la presentació "Ciberseguretat al transport públic" a càrrer d'Albert Fonseca / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Com afronta una organització com TMB mantenir a ratlla els ciberatacs? Avui ho hem explicat a l'estand del Tomorrow Mobility

El director de l'Àrea de Tecnologia de TMB, Albert Fonseca, ha explicat a quins reptes s'enfronta la nostra empresa en matèria de ciberseguretat.

Actualment, l'activitat de les organitzacions depèn cada vegada més de la tecnologia. I aquesta tecnologia es veu amenaçada per un número cada vegada més elevat de ciberamenaces, amb creixent sofisticació i amb impactes més devastadors. Cal tenir en compte també que els acompliments normatius són cada vegada més exigents perquè el marc normatiu vigent estableix que és responsabilitat de cada empresa tenir els mitjans tècnics i organitzatius apropiats per a garantir un nivell de seguretat adequat a la naturalesa de la informació i dels serveis que ha de protegir.

Donar sortida a aquest problema és prioritari i implica disposar d'una estratègia de ciberseguretat amb una visió global. Per a TMB aquesta estratègia es basa en l'acompliment de l'ENS (Esquema Nacional de Seguretat), la qual cosa equivaldria a tenir un nivell raonable de ciberseguretat.

Per abordar aquest acompliment des de TMB s'ha treballat amb el Centre Criptogràfic Nacional (CNN) un projecte de transferència metodològica que ens ha permès familiaritzar-nos amb la dificultat dels processos d'adequació i les seves eines.

El següent pas és aplicar de manera progressiva a la totalitat dels serveis tecnològics de la nostra organització, desenvolupant i executant el full de ruta d'aquestes mesures.

 

 

Darrera modificació
10.11.2023
Tema
Empresa
  • ConceptesInnovacióInternetNormativaOrganització empresaTecnologiaInstitucionsAltresTMBAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB planteja l'estació del futur al Tomorrow Mobility

  • La compra pública innovadora de TMB, al congrés Tomorrow Mobility

  • TMB i l'aposta per la mobilitat sostenible presents en una nova edició del Tomorrow Mobility

  • Les activitats paral·leles al Tomorrow Mobility: les visites dels representants del transport públic d'arreu del món

Contingut relacionat

Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Logotip del Metro Transversal / Arxiu TMB

El Transversal, un metro centenari

Empresa

Últimes notícies

Imatge genèrica Sant Joan / Font: TMB

Per la revetlla de Sant Joan TMB reforçarà el servei de metro que funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport
Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons