Header Top menu
Diverses estacions del metro incorporen les taquilles intel·ligents de paqueteria d’Inpost
L’aposta de TMB per la sostenibilitat, la eficiència i la reducció d’emissions encaixa amb aquest model de recollida de paqueteria adaptable a l’usuari mitjançant innovadors terminals de lliurament automàtic, que es desplegarà a vuit estacions de la xarxa de metro
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha contractat el Grup InPost per instal·lar vuit punts de lliurament a no domicili mitjançant taquilles intel·ligents a diverses estacions neuràlgiques de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Les estacions elegides han estat:
- Fondo (L1 i L9 Nord)
- Arc de Triomf (L1)
- Santa Coloma (L1)
- Clot (L1 i L2)
- Maria Cristina (L3)
- Bogatell (L4)
- Horta (L5)
- Sants Estació (L3 i L5)
Aquest contracte amb la companyia d'origen polonès líder en lliurament a no domicili a nivell europeu respon a l’interès per nous models de logística més adequats, segurs i digitalitzats, que permeten un repartiment d'última milla més eficient, menys contaminant i més sostenible. Un model eficient i ecològic que dóna resposta a la preocupació de TMB per la descarbonització i la reversió del canvi climàtic, eliminant milers de trajectes de missatgeria innecessaris en distribuir aquesta paqueteria directament a lockers a estacions de metro. Això es tradueix en una reducció de les emissions de CO2, a més d'una disminució del trànsit i la contaminació acústica a Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb el consegüent impacte ambiental positiu.
Sempre a l’abast de l’usuari de metro
Aquests moderns terminals de lliurament i recollida ofereixen la possibilitat de tenir accés als paquets durant les hores d'obertura de les estacions els set dies de la setmana. Els usuaris d'e-commerce poden escollir en el moment de fer la compra rebre-la al locker més adequat a les seves necessitats. Un cop arriba l’encàrrec i és dipositat a la taquilla, l’usuari rep un codi pin via SMS o correu electrònic per poder fer la recollida en qualsevol moment, sense haver de preocupar-se per ser a casa quan es faci el repartiment. Aquestes taquilles intel·ligents disposen de compartiments de diferents mides, aptes per a paquets de volums diversos, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptades perquè puguin ser utilitzades per persones amb mobilitat reduïda.
Per a TMB la instal·lació d'aquests lockers d’InPost a vuit estacions de metro suposa donar un servei addicional al propi de la xarxa urbana de transport de viatgers, que sintonitza amb els estils de vida i els hàbits de consum d'una àmplia part de la població i al mateix temps dona resposta a la inquietud de ciutadania i administracions en la cerca de nous models de logística amb infraestructures logístiques més adequades, segures i digitalitzades, claus en un repartiment d’última milla més eficient, menys contaminant i més sostenible. És aquesta necessària transformació dels models de distribució de mercaderia per la qual aposta TMB, involucrada com no pot ser d’altra forma en la reducció d’emissions. A més, aquest contracte amb InPost s'inscriu en el desenvolupament del pla de promoció comercial de TMB, que busca diversificar les línies de negoci per obtenir ingressos complementaris i disminuir les necessitats de finançament per les vies de les tarifes i les subvencions.
- Altres temesMedi ambientConceptesComercialitzacióInnovacióMedi ambientInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsArc de TriomfBogatellClotFondoHortaMaria CristinaSanta ColomaSants EstacióServeiMetroAnys2022