Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Els canvis tecnològics atrauen l’atenció dels lectors del TMB Notícies durant el 2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.01.2022
Carme Becerra

Els canvis tecnològics atrauen l’atenció dels lectors del TMB Notícies durant el 2021

Imatge
Els lectors arriben al portal TMB Notícies des de xarxes socials, cerques a Google i a través de la subscripció al butlletí setmanal / Foto: TMB
Els lectors arriben al portal TMB Notícies des de xarxes socials, cerques a Google i a través de la subscripció al butlletí setmanal / Foto: TMB
< >Els lectors arriben al portal TMB Notícies des de xarxes socials, cerques a Google i a través de la subscripció al butlletí setmanal / Foto: TMB

Tot i que la pandèmia no ens ha abandonat, a diferència de l’any 2020 la covid no ha estat el tema més llegit al portal d'actualitat de TMB al llarg de l'any passat.

El portal TMB Notícies, que l'any passat en complia sis, és l’aparador de les novetats al transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Organitzat per temàtiques, inclou notícies pròpies de TMB (de servei, institucionals, de noves infraestructures o material mòbil, energies netes, etc.), però també curiositats del món del transport públic, peces històriques o qüestions socials relacionades amb la solidaritat o la promoció de la igualtat, entre moltes altres.

L’impacte de la pandèmia va fer que l’any 2020 les notícies de temàtica covid acaparessin de forma gairebé exclusiva el rànquing de les peces més llegides. En canvi, el 2021 quatre de les cinc informacions més clicades pels lectors (de les 464 publicades) tenien a veure amb temes aliens a la covid, relacionats amb canvis tecnològics en l’ús del transport públic o amb plans de futur de la companyia.

En primer lloc, amb 4.837 lectures, trobem una informació sobre una nova fase en les proves del sistema T-mobilitat. També una notícia relacionada amb la tecnologia i els sistemes de pagament (concretament, a l’autobús amb targeta bancària) va estar entre les cinc primeres (la quarta amb 2.764 vistes).

El segon lloc en les preferències dels visitants del web va correspondre a la informació sobre els plans de millora per al servei de bus de Barcelona (3.223 visualitzacions). També mirava al futur de TMB la cinquena més llegida, una peça que parlava del Pla Estratègic de la companyia. La covid va ser present en forma de condol cap al conductor de bus que va morir per aquesta malaltia; metro i autobusos es van aturar un minut com a homenatge i record (3.007 persones van consultar la notícia).

Més de 350.000 pàgines consultades

Les grans xifres del TMB Notícies al llarg del 2021 ens diuen que ens heu visitat més de 207.000 vegades, i heu mirat un total que supera les 350.000 pàgines, amb informacions amb format article, nota de premsa, foto o videonotícia o a partir de temes amb origen a les xarxes socials.

Com ens heu trobat? Un 30% del públic que va arribar al nostre portal informatiu provenia d’alguna de les xarxes socials corporatives de TMB; un de cada quatre visitants hi arribava des de Google, i gairebé un 25% més provenia d’algun dels butlletins informatius que enviem. Si vols assegurar-te d’estar al dia de l’actualitat del transport públic del teu entorn, pots subscriure’t al butlletí setmanal, activar l'RSS o seguir-nos a través del perfil corporatiu a Twitter.

Darrera modificació
10.01.2022
Tema
Empresa
  • ConceptesComunicacióInternetInstitucionsTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons