Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Ampliat el servei de taquilles per recollir paquets a les estacions del metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.05.2023
Rosa Avis

Ampliat el servei de taquilles per recollir paquets a les estacions del metro

Imatge
Taquilla d'Amazon / Foto: TMB
Taquilla d'Amazon / Foto: TMB
< >Taquilla d'Amazon / Foto: TMB

Aquest model de logística i comerç té cada cop més importància en les polítiques d’última milla de les diverses administracions i ens públics

L’enviament a no domicili: aquesta és l’evolució del sector de la logística i del comerç electrònic i els seus clients cap a un model més ecològic, sostenible i eficient, evolució a la qual participa TMB donant cabuda als lockers, taquilles segures on es poden recollir paquets, en contractes amb Amazon i el Grup InPost. Des de l’estiu passat que s’està desplegant aquest nou servei que culmina just ara. Les estacions triades per ubicar aquests terminals de lliurament automàtic són:

  • Servei amb Amazon:
    • 6 lockers
      • Torrassa (L1)
      • Sant Andreu (L1)
      • Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4)
      • Palau Reial (L3)
      • Alfons X (L4)
      • Virrei Amat (L5)
  • Servei amb InPost:
    • 8 lockers
      • Fondo (L1 i L9 Nord)
      • Arc de Triomf (L1)
      • Santa Coloma (L1)
      • Clot (L1 i L2)
      • Maria Cristina (L3)
      • Bogatell (L4)
      • Horta (L5)
      • Sants Estació (L3 i L5)

Aquests terminals d'entrega i recollida ofereixen als usuaris la possibilitat de tenir accés als paquets durant les hores d'obertura de les estacions els set dies de la setmana. Els compradors d’e-commerce, en el moment de realitzar el seu encàrrec, poden triar no rebre’l a casa, cercar el locker més adient a les seves necessitats i/o proper al seu domicili al qual vol li sigui dipositat pel missatger i recollir-ho ell mateixos. Així, els clients reben una clau personal per poder fer la recollida del seu paquet en qualsevol moment, sense haver de preocupar-se per ser-hi a casa quan arribi el repartidor de comerç electrònic. Aquestes taquilles disposen de compartiments de diferents mides, aptes per a paquets de volums diversos, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptats per a l'ús de persones amb mobilitat reduïda.

Per als operadors logístics suposa oferir als clients flexibilitat a l’hora de triar on i quan poden recollir la seva comanda, evitant així les entregues fallides a domicili. És, per tant, un nou model més eficient i sostenible ja que s'eliminen milers de trajectes de missatgeria, la qual cosa es tradueix en una rebaixa de les emissions de CO2 en fins a dos terços en comparació a les entregues a domicili i en una reducció del trànsit i la contaminació acústica a Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb el conseqüent impacte ambiental positiu.

Finalitzat un primer contracte amb Correos, aquest servei de taquilles de paqueteria ubicades en estacions estratègiques passa a nous distribuïdors: les empreses de logística Amazon i InPost. Totes dues companyies compten amb centenars de milers de comerços online amb aquesta opció de recollida i entrega. Prenen el relleu tot incrementant el nombre de taquilles a més estacions, en una ampliació del servei del 150% respecte a l’anterior licitació. S’està estudiant col·locar més terminals d’entrega i recollida en noves ubicacions pròximament.

Per a TMB, la instal·lació d'aquests lockers a catorze estacions de metro suposa donar un servei addicional al propi de la xarxa urbana de transport de viatgers, que sintonitza amb els estils de vida i els hàbits de consum d'una àmplia part de la població i al mateix temps dona resposta a la inquietud de ciutadania i administracions en la cerca de nous models de logística amb infraestructures més adequades, segures i digitalitzades, claus en un repartiment d’última milla més eficient, menys contaminat i més sostenible. És aquesta necessària transformació dels models de distribució de mercaderia per la qual aposta TMB, involucrada com no pot ser d’altra forma en la descarbonització i la reversió del canvi climàtic. A més, aquest acord amb Amazon i InPost s'inscriu en el desenvolupament del pla de promoció comercial de TMB, que busca diversificar les línies de negoci per obtenir ingressos complementaris i disminuir les necessitats de finançament per les vies de les tarifes i les subvencions.

Darrera modificació
30.05.2023
Tema
Empresa
  • Altres temesMedi ambientConceptesComercialitzacióInnovacióMedi ambientInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsAlfons XPalau ReialPasseig de GràciaSant AndreuTorrassaVirrei AmatServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Últimes notícies

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons