Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. El Vídeo Que Recull La Intervenció D'Andrea Michaelsson a Universitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.03.2024
Laura Martínez

El vídeo que recull la intervenció d'Andrea Michaelsson a Universitat

Imatge
Andrea Michaelsson, autora del mural 'Les dones que ens mouen' que es pot veure a Universitat L2 / Foto: TMB
Andrea Michaelsson, autora del mural 'Les dones que ens mouen' que es pot veure a Universitat L2 / Foto: TMB
< >Andrea Michaelsson, autora del mural 'Les dones que ens mouen' que es pot veure a Universitat L2 / Foto: TMB

El clip mostra el procés d'elaboració de l'obra "Les dones que ens mouen" inaugurat amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona.

"Les dones que ens mouen" és el nom de l'obra que l'artista urbana barcelonina Andrea Michaelsson, àlies Btoy, ha pintat a la columna d'Universitat de l'L2 situada en el vestíbul inferior d'enllaç amb l'andana de l'L1.

Aquesta intervenció pictòrica vol posar en valor la figura de les dones treballadores de TMB, representant la la diversitat de les diferents professions que desenvolupen dins l'organització (conductores, mecàniques, enginyeres, Agents d'Atenció al Client,...) i que poden servir d'inspiració per altres dones. Està dedicada a les dones que fan possible que la ciutat es mogui i a totes les dones en general, imprescindibles perquè funcioni la nostra maquinària social.

L'obra de Michaelsson juga amb el dualisme del volum de la columna, amb dues lectures de la mateixa escena però amb una percepció diferent. La imatge, que transmet unió i empoderament, s'ha implementat dues vegades. Per una banda, la versió monocromàtica amb figures planes que es fonen, quasi desapareixen, en una imatge que fa creure que totes les dones són iguals. Per l'altra, la màscara monocromàtica dona pas a una imatge lluminosa, on cadascuna de les figures llueix amb els seus propis colors i brillant amb la seva pròpia llum.

📽 I aquí us deixem aquest petit resum de com s'ha anat gestant aquesta intervenció artística de #BtoyGlitch.
🖌 L'autora juga amb el dualisme de la columna amb dues lectures diferents d'una mateixa escena.#lesdonesqueensmouen #8m2024 #8M pic.twitter.com/HHD84Y2o68

— TMB (@TMB_Barcelona) March 8, 2024

Darrera modificació
08.03.2024
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsUniversitatServeiL1L2MetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Més del 60% del passatge a la xarxa de transport públic de TMB són dones 

Contingut relacionat

Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci

Últimes notícies

Un vigilant de seguretat a l'andana del metro / Foto: TMB

Els delictes al metro disminueixen un 34% durant el primer semestre de 2026

Transport
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa arriba a més de 5200 estudiants durant el curs 2025-26

Transport
Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons