Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Viatjar Pel París del 1928 En Autobús a Ritme D’un Oscaritzat i Famós Musical
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.03.2018
Redacció

Viatjar pel París del 1928 en autobús a ritme d’un oscaritzat i famós musical

Imatge
Fotograma de la pel·lícula ‘Vues de París en autobus  - 1928’ / Imatge: Vímeo ‘Vues de París en autobus - 1928’
Fotograma de la pel·lícula ‘Vues de París en autobus - 1928’ / Imatge: Vímeo ‘Vues de París en autobus - 1928’
< >Fotograma de la pel·lícula ‘Vues de París en autobus - 1928’ / Imatge: Vímeo ‘Vues de París en autobus - 1928’
Fotograma de la pel·lícula ‘Vues de París en autobus - 1928’ / Imatge: Vímeo ‘Vues de París en autobus - 1928’

VUES DE PARIS EN AUTOBUS - 1928 from LES INTROUVABLES EN CINÉMA on Vimeo.

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Vues de Paris en autobús – 1928 dona nom a una pel·lícula d’uns cinc minuts en blanc i negre que ens permet copsar l'ambient de la capital francesa dels anys 30 des de dalt d'un bus.

Aquest és un viatge a una altra època, una d'aquelles pel·lícules que com més la veus, més detalls afloren. Una etapa en què els transports no estaven tan regulats com ho estan ara i en què tramvies, carruatges tirats per cavalls, bicicletes de repartiment, cotxes, furgonetes, camions, autobusos i vianants que creuen, compartien la mateixa via de llambordes sense una senyalització clara i especial. 

La música que acompanya les imatges és de l'obra simfònica An American in Paris, del compositor George Gershwin (que va estrenar la simfonia el mateix any del film Vues de Paris en autobus al Carnegie Hall de Nova York, el 1928). Aquesta música formaria part posteriorment de la banda sonora del musical guanyador de 6 Oscars Un americà a París, de Vincente Minnelli, amb Gene Kelly (un any abans d’estrenar Cantant sota la pluja) i Leslie Caron com a protagonistes.

Les vistes des de l'interior i l'exterior del bus s'alternen donant ritme a la cinta. Podem apreciar l'interior del bus i l'ambient, el vestuari dels passatgers de l'època amb barrets i gorres i l'operativa del bus: un revisor anuncia les parades i la represa del viatge tot estirant una corda que probablement feia sonar una campana.

Hi ha també escenes quotidianes i algunes de sorprenents, que poden passar desapercebudes amb la primera mirada del film i que resulten simpàtiques. Una d'elles és la protagonitzada per uns homes davant d'un urinari públic, que es produeix tot just després que el conductor del bus omple una galleda d'aigua que li servirà per refrigerar el vehicle que condueix...

Darrera modificació
22.03.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Imatge
TMB present a l'assamblea general d'ALAMYS celebrada a Lima. /Foto: TMB

TMB present a l'assemblea general d'ALAMYS a Lima

En xarxa
Gallery
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa

Últimes notícies

Nova instal·lació ARS GRACIA. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El passadís del metro de Passeig de Gràcia estrena una instal·lació interactiva sonora i visual per millorar l’experiència de viatge de l’usuari a través de la intel·ligència artificial

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant l'acte de presentació de La botiga de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB estrena una nova botiga física a l’estació de metro de Sagrada Família

Empresa
Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci
Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons