Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. El primer metro de Hawaii entra en funcionament a la ciutat de Honolulu
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.09.2023
Redacció

El primer metro de Hawaii entra en funcionament a la ciutat de Honolulu

Imatge
Estació del nou metro de Honolulu./ Foto: Honolulutransit
Estació del nou metro de Honolulu./ Foto: Honolulutransit
< >Estació del nou metro de Honolulu./ Foto: Honolulutransit

Es tracta d’un primer tram de 17,4 quilòmetres que ha de permetre reduir de manera substancial les aglomeracions urbanes de trànsit al sud de l’illa d’Oahu

Paisatges idíl·lics, platges paradisíaques i ara també...metro. La ciutat de Honolulu va posar en funcionament el passat 30 de juny, el primer sistema de metro lleuger de Hawai. El projecte, que va passar per diferents traves legals i polítiques abans de fer-se realitat, va iniciar els seus treballs el febrer del 2011. Ara, 12 anys després, s’ha fet realitat amb la inauguració d’un primer tram de 17,4 quilòmetres i que s’estén des de la zona occidental de l’illa d’Oahu, fins a l’estadi Aloha, al mateix Honolulu.

Una línia elevada

Les complexitats que presenta l’illa d’Oahu a nivell del subsol, i que ja han aixecat polèmiques pel descobriment de restes humanes històriques durant la construcció d’altres infraestructures de l’illa, van fer que el projecte del metro de Honolulu es posposés diverses vegades. Finalment, però, es va optar per una línia elevada en pràcticament tot el seu recorregut, amb només un petit tram d’1 quilòmetre a nivell del terra.

Quan el trajecte estigui finalitzat, i amb tots els seus trams en funcionament —principis del 2030—, la línia arribarà fins al centre de la ciutat, i fins i tot, s’esperen més ampliacions fins a 2033. En total, més de 30 quilòmetres de via per cobrir les necessitats dels seus habitants en matèria de transport públic

Trens totalment automatitzats

Els trens que ara han entrat en funcionament són plenament automàtics i funcionen sense conductor, a l’estil de les línies 9 i 10 de l’actual metro de Barcelona. Tenen capacitat per 800 passatgers i una longitud de 79,2 metres en una passarel·la única connectada interiorment. L’accessibilitat també juga un paper important, i igual que els recents trens de les sèries 7000 i 8000 de metro, aquests disposen d'un ampli espai per als passatgers amb mobilitat reduïda. Les bicicletes, els nadons i com no... les taules de surf, també disposen del seu propi espai per millorar la convivència a l’interior de l’espai.

Els trens han estat fabricats per Hitachi Rail, i per ara se n’han subministrat 20, dels quals 12, ja funcionen en el tram esmentat.

Imatge
Interior d'un comboi del metro de Honolulu / Foto: Honolulutransit

Descongestió del trànsit

En matèria de sostenibilitat i medi ambient s’espera que aquesta infraestructura jugui un paper important. Ja no només pel mateix caràcter no contaminant del metro com a mètode de transport, sinó també perquè ha de suposar l’inici de la batalla contra la congestió del trànsit. El sud de l’illa d’Oahu té el dubtós privilegi de situar-se entre les vies de comunicació més congestionades de tots els Estats Units, amb estudis que assenyalen que la seva població malbarata més de 60 hores l’any en embussos. La nova infraestructura preveu rebaixar molt aquesta dada, eliminant fins a 40.000 desplaçaments diaris que ara es fan en automòbil, i que un cop finalitzada la línia completament, es preveu que es faran amb metro. Una prova més de l’eficiència d’aquest mètode de transport en favor de la sostenibilitat i el medi ambient.

Imatge
Metro de Honolulu / Foto: Honolulutransit

  

Darrera modificació
05.09.2023
Tema
En xarxa
  • ConceptesMetro automàticTecnologiaInstitucionsTMBAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El Palau Robert commemora el centenari del metro de Barcelona acollint l’exposició T-100. Cent anys de metro

Transport
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Lady Gaga al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons