Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. 'El Periódico' entrevista a Agustín del Castillo, director del metro de Barcelona durant més de 20 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.03.2025
Marta Espinosa

'El Periódico' entrevista a Agustín del Castillo, director del metro de Barcelona durant més de 20 anys

Imatge
Agustín del Castillo va ser director de la xarxa de metro de Barcelona entre el 1978 i el 2008 / Foto: El Periódico
Agustín del Castillo va ser director de la xarxa de metro de Barcelona entre el 1978 i el 2008 / Foto: El Periódico
< >Agustín del Castillo va ser director de la xarxa de metro de Barcelona entre el 1978 i el 2008 / Foto: El Periódico

🚇 Agustín del Castillo: “La hora de llegada a casa es mucho más fiable en metro que en coche”

El que fue director del suburbano durante 20 años repasa su trayectoria de más de tres décadas en la empresa@tonisusthttps://t.co/7H3aYWO8ZY

— El Periódico (@elperiodico) March 9, 2025

Vist a la xarxa
Entrevista que Agustín del Castilloha concedit a El Periódico de Catalunya

El que va ser director de la xarxa de Metro, Agustín del Castillo, entre els anys 1980 i 2007, ha concedit una entrevista a El Periódico de Catalunya, en el marc de la celebració dels 100 anys del suburbà barceloní aquest 2025. Al llarg de la conversa, Agustín del Castillo (1945, Cudillero, Astúries), enginyer de formació, parla de la seva experiència laboral a Metro, des dels inicis quan va entrar a treballar als tallers de Lesseps, l'any 1971, i l'evolució de la companyia i la seva trajectòria professional. Els primers anys va dedicar-los principalment al manteniment. Després el van nomenar subdirector de l'àrea operativa, poc després fou coordinador d'aquesta, fins a arribar a ser director de l'àrea de metro, i després director general. 

Avui dia, després d'obres, millores tecnològiques, millora de l'accessibilitat i el creixement que ha experimentat la xarxa, assegura que "el metro s'ha imposat com a transport, per la seguretat, rapidesa i la fiabilitat que ofereix, fins i tot és molt més fiable que el cotxe per arribar a l'hora a casa".

Amb el 8 de març, Dia Internacional de la Dona, tan recent, l'exdirectiu fa menció del paper de la dona dins la corporació, assegura que fins a l'arribada a la presidència de Mercè Sala, "les dones només podien ser taquilleres, no tenien possibilitat d'ascendir en l'escalafó. Ella ho va canviar tot, va aplicar la Constitució i homes i dones van poder exercir totes les feines del metro. Fins aleshores només podien tenir una mica de recorregut en les oficines, i sovint quan les dones es casaven havien de deixar la feina. Era una empresa dominada totalment pels homes". 

També explica curiositats del passat, com per exemple, que l'actual biblioteca Jaume Fuster, era on hi havia les cotxeres del Gran Metro, "en un primer moment es van construir en superfície, i el metro estava a 20 metres, cada dia s'havia de pujar als cotxes amb ascensor per fer el manteniment". I que aquells primers anys, "a la gent li feia una mica de respecte baixar al subsòl, s'hi van resistir uns mesos, fins que van veure que no passava res". 

L'entrevista completa està disponible al següent enllaç. 

Darrera modificació
24.03.2025
Tema
En xarxa
  • ConceptesCulturalHistòricPatrimoniInstitucionsTMBServeiMetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

L'andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Demà s’obren les inscripcions per a la segona edició de les visites al metro amb motiu del Centenari

Empresa
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 2 de novembre (Barça – Elx)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa Montjuïc-Tibidabo

Línies de bus afectades per la Cursa Montjuïc - Tibidabo 2025

Transport
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El Palau Robert commemora el centenari del metro de Barcelona acollint l’exposició T-100. Cent anys de metro

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons