Header Top menu
L’autobús ACLO simbolitza la Barcelona dels anys 50 a l’anunci de la Loteria de Nadal 2020
Un dels vehicles històrics més destacats de la col·lecció de la Fundació TMB intervé en una seqüència de l'espot de la Loteria de Nadal d'aquest any, estrenat la setmana passada. L'autobús ACLO apareix en diferents plans circulant per la Via Laietana en una recreació, en part digital, de la Barcelona dels anys 50.
Sota el lema Compartir com sempre, compartir com mai, la publicitat del sorteig extraordinari de la Loteria retrata una societat espanyola solidària, sobretot durant la pandèmia de la Covid. Des dels anys quaranta, l'anunci repassa diferents èpoques de la història d'Espanya mostrant com la Grossa de Nadal ha servit per compartir il·lusió i esperança.
La campanya de Loteries i Apostes de l'Estat consta de dos espots, que porten per títol Veïnes i Germans i han estat creats per l'agència Contrapunto BBDO. El rodatge amb l'autobús històric va tenir lloc el 25 d'octubre a primera hora del matí.
Construït per la firma anglesa AEC l'any 1948, l'ACLO 410 de la Fundació TMB és un autobús de dos pisos que es va carrossar als tallers de l'empresa Carde y Escoriaza de Saragossa. Es va matricular el 23 d'abril del 1949 i va donar servei a la majoria de línies urbanes de Barcelona.
L'autobús 410 es va retirar de la circulació el 1965 i va estar apartat durant anys a les cotxeres. El 1978 es va rehabilitar i es va presentar al saló Expomòbil. Entre el 1979 i el 1988 va circular en una línia turística entre la plaça de Catalunya i el Zoo. Entre el 2009 i el 2010 la Fundació TMB el va restaurar per recuperar-ne la mecànica i retornar-li l'aspecte original.
L'autobús ACLO en el rodatge de l'espot a la Via Laietana / Foto: TMB