Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Entra en funcionament a Wuhan el primer monoraïl aeri de la Xina
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.10.2023
Redacció

Entra en funcionament a Wuhan el primer monoraïl aeri de la Xina

Imatge
El primer monorail aeri de la Xina. /Foto: Howchou (free use CC)
El primer monorail aeri de la Xina. /Foto: Howchou (free use CC)
< >El primer monorail aeri de la Xina. /Foto: Howchou (free use CC)

L’estructura presenta un pis de vidre transparent que permet a les persones usuàries gaudir d’una experiència única al món

La ciutat de Wuhan, a la província xinesa de Hubei, ha inaugurat el primer sistema de transport del país basat en el monoraïl aeri. La línia està operada per l’empresa xinesa Optics Valley Traffic, i cobreix una distància de 10,5 quilòmetres. L’objectiu de la instal·lació és convertir el sistema en un transport d’oci, ja que uneix dos dels pols turístics de la ciutat: el parc forestal de Jiufeng i la zona muntanyosa de Longquan, situades a l’est de la mateixa Wuhan.

Una vista privilegiada

Una de les prestacions que ajuden a reforçar el caràcter turístic de la instal·lació és definit per la mateixa estructura del monoraïl, en la que el vidre hi juga un paper fonamental. I és que els combois ofereixen als seus passatgers unes vistes úniques donat que el pis és totalment transparent. Una perspectiva única que permet veure la ciutat sota els peus dels mateixos usuaris. A banda del pis, la resta de l’estructura dels vehicles també és totalment transparent, permetent una experiència immersiva única.

Imatge
Vistes del monoraïl de Wuhan. /Foto: XINHUA

 

La primera fase

El tram inaugurat ara forma part d’un projecte més ambiciós que preveu estendre aquest sistema de transport a altres zones de la ciutat. Per ara el trajecte cobreix 6 estacions i els trens, formats per dos vagons, permeten una capacitat de 220 persones per vehicle. La velocitat és de 60 quilòmetres per hora i funciona entre les 8 i les 20 hores, amb una freqüència de pas de 10 minuts.

Els trens fan servir un sistema de conducció automàtica en la qual els conductors només intervenen en cas d’emergència. El preu del bitllet d’un viatge d’anada i tornada és de 30 yuans, el que serien uns 4 € al canvi.

Un projecte fallit a Barcelona

El monoraïl aeri podria haver estat una realitat a la nostra ciutat si algun dels projectes que es van arribar a estudiar en el seu moment haguessin tirat endavant. I és que des de finals del segle XIX han existit intents per fer d’aquest sistema de transport una realitat a Barcelona. La primera mostra la trobem amb el projecte d’unió del que ara són els barris de Poblenou, el Clot i Sant Andreu amb una sort de tramvia aeri propulsat per tracció animal i que finalment va quedar en res.

 

Imatge
Projecte del monoraïl aeri. /Foto: AMD/SM/ Blog Ricard Fernández Valentí (el tranvía 48)

 

Més endavant, i gairebé 100 anys després, també es va arribar a posar sobre la taula un projecte anomenat Montjuïc Light Transport i que pretenia unir la plaça Francesc Macià amb la Zona Franca de Barcelona.

Altres projectes relacionats amb el monoraïl aeri i que es van imaginar per la ciutat comtal van ser les propostes per resseguir el trajecte de les rondes amb aquest sistema, cobrint el perímetre de Barcelona, o la construcció d’un vial aeri entre la diagonal i el Camp Nou.

Avui dia, però, l’únic tren aeri de Barcelona que podria assemblar-se al de Wuhan és una atracció construïda el 1915 i encara en actiu: l’embruixa-bruixes del Tibidabo.  

Darrera modificació
09.10.2023
Tema
En xarxa
  • ConceptesTecnologiaAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons