Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Dublín Redissenyarà La Seva Xarxa D'autobusos Urbans
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.07.2018
Redacció

Dublín redissenyarà la seva xarxa d'autobusos urbans

Imatge
Els autobusos urbans de la capital irlandesa circulant per un carrer de la ciutat / Foto: Blog Human Transit
Els autobusos urbans de la capital irlandesa circulant per un carrer de la ciutat / Foto: Blog Human Transit
< >Els autobusos urbans de la capital irlandesa circulant per un carrer de la ciutat / Foto: Blog Human Transit
Els autobusos urbans de la capital irlandesa circulant per un carrer de la ciutat / Foto: Blog Human Transit

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La ciutat de Dublín està treballant per desenvolupar un redisseny de la seva xarxa d'autobusos urbans. L'Autoritat Nacional del Transport d'Irlanda (NTA) juntament amb el consultor Jarrett Walker, han fet públic un estudi complet per modificar la xarxa de rutes de transport terrestre amb un patró molt més simple que els usuaris puguin aprendre, explicar i recordar fàcilment. Com a Barcelona, vaja.

La proposta preveu reduir el nombre de línies que opera Dublin Bus de 130 a 102, amb la idea que simplificant les rutes es pot donar més servei, sobretot en el cas d'una xarxa d'alta freqüència. A més es converteix l'irregular patró actual en una quadrícula que s'estén per bona part de la ciutat, un projecte ben similar a la nova xarxa de bus de Barcelona, que culminarà amb les 28 línies definitives aquesta tardor. 

L'objectiu principal és millorar l'accés del servei de bus, fent que el transport públic proporcioni més llibertat a l'usuari, portant-lo a més llocs en menys temps. S'han estudiat els moviments dels dublinesos, les freqüències de pas, les rutes, el temps de desplaçaments i la meteorologia, entre molts altres factors i condicionants, per fer una futura xarxa més precisa, eficaç i eficient. L'informe complet es pot consultar en línia. Ara està en procés una enquesta al portal Bus Connects - Transforming city bus services on els interessats poden conèixer a fons la proposta, consultar mapes i votar si els convenç la solució.

Darrera modificació
19.07.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuServeiBusAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • París també canvia el disseny de la xarxa d'autobusos

  • La MetroGuagua, el projecte de Las Palmas per revolucionar el transport públic

Contingut relacionat

Imatge
Els dos vehicles del Barcelona Bus Turístic que van paticipar a la rua. /FOTO: M.A. Salgado (TMB)

Els conductors del Bus Turístic posen la veu a Cat Ràdio durant la rua de campions

En xarxa
Third-party content
Imatge
Roque López al volant del bus / Foto: cedida

El testimoni de Roque López, conductor de bus, a les edicions digitals de La Vanguardia i RAC1

En xarxa
Third-party content
Imatge
Love Cam durant la Diada de Sant Jordi. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

La Love Cam de TMB i el punt de llibre T-estimo protagonitzen la Diada de Sant Jordi al transport públic

En xarxa
Third-party content
Imatge
Un moment de l'entrevista a Carole Rodríguez / Frame: betevé

El programa “bàsics” de Betevé visita La Botiga de TMB

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

La directora de l'àrea per a les persones, Nazaret González, rep el guardó. /Foto: TMB

TMB rep un reconeixement com a empresa saludable i sostenible per la seva gestió del benestar laboral

Societat
La Sagrada Família al Barcelona Night Tour. /Foto: TMB

TMB reforça la seva xarxa de transport públic per facilitar la mobilitat durant la visita del Papa Lleó XIV a Barcelona

Transport
Visual de la segona fase de la campanya 'Posa't a la meva pell, no al meu lloc' de TMB i l'IMPD / Imatge: TMB

TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat impulsen una nova campanya sobre l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Empresa
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons