Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Una Bruixa restaurada farà funcions de menjador solidari en un barri de Buenos Aires
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.01.2018
Redacció

Una Bruixa restaurada farà funcions de menjador solidari en un barri de Buenos Aires

Imatge
Un centenari vagó de metro Brugeoise per al menjador de Margarita Barrientos / Imatge: enelsubte.com
Un centenari vagó de metro Brugeoise per al menjador de Margarita Barrientos / Imatge: enelsubte.com
< >Un centenari vagó de metro Brugeoise per al menjador de Margarita Barrientos / Imatge: enelsubte.com
Un centenari vagó de metro Brugeoise per al menjador de Margarita Barrientos / Imatge: enelsubte.com

Restauran un Brugeoise para el comedor de Margarita Barrientos https://t.co/axSdrq0mTO pic.twitter.com/ccz0NSE9fV

— #10AñosEnElSubte (@enelsubte) 26 de desembre de 2017
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Brujas és com coneixen col·loquialment els portenys els antics cotxes de metro de La Brugeoise, fabricats a Bruges (Bèlgica) i declarats patrimoni cultural de la ciutat de Buenos Aires, tal com recull el web Buenos Aires Ciudad.

Van circular durant 100 anys per la línia A de la capital argentina fins que van ser retirats del servei el 2013. Un d'aquests centenaris vagons restaurats ha estat donat per l'empresa que gestiona el metro, Subterráneos de Buenos Aires, al projecte solidari de Margarita Barrientos, que dona menjar a més d'un miler i mig de nens cada dia al barri de Villa Soldati, tal com explica Clarín Noticias.

El projecte solidari de Margarita Barrientos és impressionant. Una dona que vivia en una situació de pobresa econòmica, que no sabia llegir ni escriure i que per alimentar la seva família de 10 fills es dedicava, juntament amb el seu marit, invàlid, a la recollida de menjar per on el podia trobar. Aquesta situació no va ser cap obstacle perquè tots dos fessin lloc per alimentar altres nens del barri que tampoc tenien menjar: "Portava les restes de pa que recollia d'un forn, així que els vaig dir que vinguessin a casa i els vaig asseure a taula amb nosaltres", explica Margarita al web Mujeresquecambianelmundo.

Avui dia alimenta més d'un miler de persones i la seva Fundació també compta amb un centre de salut que atén consultes de pediatria, clínica mèdica, odontologia, infermeria i farmàcia, tal com explica el web quieroayudar.

"Los Piletones necessitava un espai que funcionés com a restaurant i menjador, no només per als veïns, sinó també perquè es converteixi en un punt per atraure turistes al barri", explica el director de la Fundación Margarita Barrientos, Ezequiel Eguía, a l'article d'Enelsubte.com. 

 

Darrera modificació
15.07.2021
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons