Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Aquest Autobús Elèctric Es Propulsa Amb L'àcid de Les Picades Dels Insectes
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.08.2017
Redacció

Aquest autobús elèctric es propulsa amb l'àcid de les picades dels insectes

Imatge
L'equip d'estudiants asseguts davant del seu prototip d'autobús que funciona amb àcid fòrmic / Foto: BBC News
L'equip d'estudiants asseguts davant del seu prototip d'autobús que funciona amb àcid fòrmic / Foto: BBC News
< >L'equip d'estudiants asseguts davant del seu prototip d'autobús que funciona amb àcid fòrmic / Foto: BBC News
L'equip d'estudiants asseguts davant del seu prototip d'autobús que funciona amb àcid fòrmic / Foto: BBC News

Today on https://t.co/0cvlpckAOS: "Ant power: Take a ride on a bus that runs on formic acid" @TUeTeamFAST https://t.co/ACUgPg2f23 pic.twitter.com/aJ8cq5yIxY

— TU Eindhoven (@TUeindhoven) 27 de juny de 2017
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La BBC ha publicat un interessant article sobre un grup d'estudiants d'una spin-off de la Universitat Tecnològica d'Eindhoven, als Països Baixos, que està obrint noves vies tecnològiques per aconseguir un transport lliure d'emissions en la lluita contra la contaminació, tan present a les grans ciutats. Els joves investigadors han desenvolupat un sistema que permet emmagatzemar energia en forma líquida i que es pot transportar sense gaire complexitat, tal com fan els actuals vehicles de combustibles convencionals.

I quina és aquesta energia? És una energia que sintetitzen en forma líquida: àcid fòrmic. Aquest compost és el que formigues i d'altres insectes ens deixen quan fan una picada.

Els estudiants han trobat que a partir dels components de l'àcid fòrmic es poden nodrir les piles d'hidrogen que alimenten els vehicles elèctrics i que no emeten gasos nocius. Com que es presenta en forma líquida, això significa que es pot transportar i emmagatzemar per tornar a omplir el dipòsit, com podríem fer quan anem a una benzinera.

A finals del 2017, aquest nova solució es provarà en un autobús elèctric que circularà per les carreteres dels Països Baixos i estarà present en certàmens i esdeveniments del sector del transport públic.

Darrera modificació
07.08.2017
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
El primer dels nous trens que arriben per la nova línia de Sidney /Foto: SIDNEY METRO

El metro de Sidney rep el primer dels 12 trens destinats a la nova línia que connectarà amb l’aeroport

En xarxa
Third-party content
Imatge
Un moment de la seva feina al taller / Foto: Jaume Vidal Rubio (La Vanguardia)

Marta Romero: la feina invisible d'una operària de taller del metro

En xarxa
Imatge
Les guanyadores de les darreres edicions del Concurs de Relats Curts i del festival Subtravelling, al metro / Foto: TMB

El projecte cultural de TMB, protagonista al programa Via 15 de La Xarxa

En xarxa

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, en un moment de l'acte de presentació del Mou-te 2026 al metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La plantilla de TMB escull la prevenció del suïcidi com a causa solidària

Empresa
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Music Bank a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ca7riel & Paco Amoroso al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons