Header Top menu
Amsterdam inaugura una línia de metro que travessa el centre, patrimoni de la Unesco
Station Noord is straks een van de drukste Noord/Zuidlijn-stations met 41.000 reizigers per dag. Vandaag hebben we dit aantal in een paar uur gehaald. #noordzuidlijn pic.twitter.com/IuHPO0tbjO
— Noord/Zuidlijn (@NoordZuidlijn) 21 de juliol de 2018
Door 8 Amsterdammers, Femke Halsema en het Nederlands Kamerorkest wordt de Noord/Zuidlijn geopend. #NoordZuidLijn pic.twitter.com/t9GmS76qLw
— Noord/Zuidlijn (@NoordZuidlijn) 21 de juliol de 2018
Dissabte passat 22 de juliol, Amsterdam, la capital dels Països Baixos, va donar la benvinguda a una nova línia de metro, la Noord-Zuid-Lijn, de nou quilòmetres i formada per vuit estacions, que recorre la ciutat de nord a sud, passant pel centre. Fins ara, la gent havia d'utilitzar els ferris o bé anar-hi en cotxe. I aquesta és la gran novetat, ja que per primer cop es connecta amb transport ferroviari la part nord de la metròpoli amb la zona sud. "El metro unirà la gent del nord i del sud. Aquest és un gran pas en el futur de la ciutat", va afirmar l'alcaldessa, Femke Halsema, el dia de la inauguració.
Les obres de la nova línia van començar l'any 2003 i ha passat per moltes dificultats de construcció, bàsicament per les característiques del sòl. Un dels problemes del terreny és que els edificis estan sostinguts per pilars de fusta enterrats a la sorra, així que van haver de combinar diferents tècniques de perforació, algunes de molt innovadores i d'altres ja experimentades en altres ciutats, per passar sota un riu i diversos canals, a més de travessar tot el centre històric de la ciutat, un casc urbà protegit per la Unesco.
Tant és així, que els arqueòlegs han trobat un total de 700.000 peces als canals durant les obres de construcció. Unes 10.000 estan originalment exposades entre les escales mecàniques (de 45 metres de llarg) a la cèntrica estació de Rokin. Hi ha monedes antigues, molts objectes com pintes i gerros, i fins i tot ossos.
Les restes arqueològiques exposades entre les escales mecàniques de l'estació Rokin / Foto: Metro Amsterdam
Per construir aquesta línia de metro s'han utilitzat quatre tuneladores que han treballat a 20 o 30 metres de profunditat. La previsió és que 120.000 passatgers hi viatgin diàriament. En total, les obres han tingut un cost de 3.000 milions d'euros. La primera línia del metro d'Amsterdam es va inaugurar l'any 1977 i avui dia la xarxa té 52 quilòmetres i 58 estacions.
- LlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2018