Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Amsterdam inaugura una línia de metro que travessa el centre, patrimoni de la Unesco
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.07.2018
Redacció

Amsterdam inaugura una línia de metro que travessa el centre, patrimoni de la Unesco

Imatge
Els usuaris a la inauguració de la nova línia de metro de la capital dels Països Baixos / Foto: GVB
Els usuaris a la inauguració de la nova línia de metro de la capital dels Països Baixos / Foto: GVB
< >Els usuaris a la inauguració de la nova línia de metro de la capital dels Països Baixos / Foto: GVB
Els usuaris a la inauguració de la nova línia de metro de la capital dels Països Baixos / Foto: GVB

Station Noord is straks een van de drukste Noord/Zuidlijn-stations met 41.000 reizigers per dag. Vandaag hebben we dit aantal in een paar uur gehaald. #noordzuidlijn pic.twitter.com/IuHPO0tbjO

— Noord/Zuidlijn (@NoordZuidlijn) 21 de juliol de 2018

 

Door 8 Amsterdammers, Femke Halsema en het Nederlands Kamerorkest wordt de Noord/Zuidlijn geopend. #NoordZuidLijn pic.twitter.com/t9GmS76qLw

— Noord/Zuidlijn (@NoordZuidlijn) 21 de juliol de 2018
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Dissabte passat 22 de juliol, Amsterdam, la capital dels Països Baixos, va donar la benvinguda a una nova línia de metro, la Noord-Zuid-Lijn, de nou quilòmetres i formada per vuit estacions, que recorre la ciutat de nord a sud, passant pel centre. Fins ara, la gent havia d'utilitzar els ferris o bé anar-hi en cotxe. I aquesta és la gran novetat, ja que per primer cop es connecta amb transport ferroviari la part nord de la metròpoli amb la zona sud. "El metro unirà la gent del nord i del sud. Aquest és un gran pas en el futur de la ciutat", va afirmar l'alcaldessa, Femke Halsema, el dia de la inauguració.

Les obres de la nova línia van començar l'any 2003 i ha passat per moltes dificultats de construcció, bàsicament per les característiques del sòl. Un dels problemes del terreny és que els edificis estan sostinguts per pilars de fusta enterrats a la sorra, així que van haver de combinar diferents tècniques de perforació, algunes de molt innovadores i d'altres ja experimentades en altres ciutats, per passar sota un riu i diversos canals, a més de travessar tot el centre històric de la ciutat, un casc urbà protegit per la Unesco.

Tant és així, que els arqueòlegs han trobat un total de 700.000 peces als canals durant les obres de construcció. Unes 10.000 estan originalment exposades entre les escales mecàniques (de 45 metres de llarg) a la cèntrica estació de Rokin. Hi ha monedes antigues, molts objectes com pintes i gerros, i fins i tot ossos.

Imatge
Les restes arqueològiques exposades entre les escales mecàniques de l'estació Rokin / Foto: Metro Amsterdam

Les restes arqueològiques exposades entre les escales mecàniques de l'estació Rokin / Foto: Metro Amsterdam

Per construir aquesta línia de metro s'han utilitzat quatre tuneladores que han treballat a 20 o 30 metres de profunditat. La previsió és que 120.000 passatgers hi viatgin diàriament. En total, les obres han tingut un cost de 3.000 milions d'euros. La primera línia del metro d'Amsterdam es va inaugurar l'any 1977 i avui dia la xarxa té 52 quilòmetres i 58 estacions.

Darrera modificació
24.07.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons