Header Top menu
Amb les noves llistes de TMB a Spotify tothom té una banda sonora per viatjar amb metro
Michael Jackson i Aretha Franklin són només alguns dels artistes que formen part de les nostres vuit llistes de reproducció a Spotify. Cada línia de metro representa un estil de música diferent. Quina és la teva?
Amb el propòsit d'acostar-se als usuaris, especialment als més joves, TMB reprèn la seva activitat a Spotify, la plataforma de distribució de música en línia amb més participació a nivell mundial. A banda de comptar amb perfils en altres xarxes socials com Twitter, Instagram i Facebook, TMB es proposa incloure Spotify en aquest llistat amb l'objectiu de fomentar la cultura i les arts i situar el transport públic com a punt de trobada entre els usuaris i la música.
A través del compte oficial de TMB, tmb_barcelona, es vol fer arribar als usuaris un fil musical amb diferents estils del qual poden gaudir durant el seu trajecte en transport públic. Aquesta iniciativa també busca millorar la seva experiència i enfortir el vincle de TMB amb els seus usuaris. Per aquest motiu, les vuit llistes de Spotify s'aniran actualitzant periòdicament i s'hi inclouran les seves propostes i peticions.
Un estil de música per a cada línia
Cada línia de metro té la seva pròpia llista de reproducció, que té entre 40 i 50 temes, i en cada una es marca un estil i uns instruments predominants.
Començant per les línies convencionals, la llista de la L1 es caracteritza pel seu estil musical de rumba i flamenc, mentre que a la llista de la L2 destaquen les melodies interurbanes i el reggaeton. La playlist de la L3 destaca per l'estil clàssic, on s'inclouen també peces d'òpera. A la llista de la L4, inspirada en l'estil més underground, es distingeixen cançons d'indie. Per a la L5, en canvi, s'han seleccionat temes de jazz, soul i blues. Seguint amb les línies automàtiques, la de la L9 es diferencia per la varietat de temes de música pop, la L10 ve carregada de temes de rock i, finalment, la de la L11 recull una varietat de temes de reggae.
Paral·lelament a aquestes llistes, TMB també ha creat una llista de distribució vinculada amb la campanya Ets Com et Mous amb les millors cançons de cada línia i que representa tota la xarxa.
A més, es seguiran creant llistes de reproducció a la plataforma amb motiu de dates especials com el Nadal, l’aniversari del JoTMBé o les vacances d’estiu, així com una llista col·laborativa que anirà creixent amb les interaccions dels perfils oficials de TMB a les xarxes socials amb els usuaris.