Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Xarxa D'autobusos Guanya 9,5 Quilòmetres de Carrils Reservats a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.06.2018
Oriol Pàmies

La xarxa d'autobusos guanya 9,5 quilòmetres de carrils reservats a Barcelona

Imatge
Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

Avancen les obres per situar les parades i facilitar el bon funcionament de les noves línies D50, V9 i V33 a partir del 25 de juny.

Dins dels preparatius per a la implantació de tres línies de la nova xarxa de bus, el 25 de juny, l'Ajuntament de Barcelona està executant obres d'infraestructura per afavorir el bon funcionament del servei. Les intervencions, amb un cost de 733.329 euros, consisteixen en la delimitació de nous carrils bus, actuacions de millora de la prioritat semafòrica i de la senyalització i actuacions de millora de l'espai públic i de l'accessibilitat.

Pel que fa a carrils reservats, se'n delimiten 10 trams que sumen 9,5 quilòmetres de longitud. La majoria d'aquests carrils bus corresponen a l'itinerari de la V9 (Poble-sec  - Sarrià), un nou eix mar-muntanya que portarà el transport públic  a barris que no en disposen. En alguns casos es modifica el sentit de circulació i es du a terme una nova definició dels usos de la via pública.

Pel que fa a senyalització, s'instal·len set nous semàfors amb fase exclusiva per a autobusos i s'adapten cinc cruïlles per afavorir el pas del bus, a més d'implantar regulació semafòrica en deu cruïlles que no en tenien.

Les parades comporten 115 actuacions a Barcelona, entre construcció, adequació i anul·lació. A Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià es desplacen cinc parades més en l'àmbit de la línia V33.

Altres magnituds de les intervencions en la infraestructura viària són els 3.200 metres quadrats de paviment de voreres que es renoven, 206 metres de nous encaminaments, 38 condicionaments i enrasat d'escocells en l'àmbit de les parades per millorar l'accessibilitat i 439 actuacions en l'arbrat viari (poda, entutorament, substitució). A més es remodelen 17 passos de vianants i 4 girs condicionats per al pas dels autobusos.

Imatge
Carril bus en sentit contrari al carrer Doctor Fleming per a la línia V9 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Plataforma per afavorir l'accessibilitat d'una nova parada al carrer Calatrava / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
14.06.2018
Tema
Transport
  • ConceptesObresInfraestructuraCarril busParadaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaSant Adrià de BesòsSanta Coloma de GramenetServeiNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El 25 de juny comencen a funcionar tres noves línies de la nova xarxa de bus

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert ‘Hans Zimmer Live’ al Palau Sant Jordi

Transport
Detall del pictograma d'accessibilitat en una de les portes d'andana L9 Sud / Foto: Pep Herrero

El tram de la línia 9 Nord del metro entre Fondo i Església Major millorarà els aparells de via del 7 al 19 d’abril sense afectació al servei

Transport
La línia 10 Sud. /Foto: TMB

La L10 Sud entre ZAL/Riu Vell i Can Tries/Gornal estarà fora de servei durant la Setmana Santa per obres de millora

Transport
Una pantalla digital d'informació a l'estació de Can Boixeres de l'L5 / Foto: Pep Herrero

TMB reforçarà la línia 5 del metro amb un tren més en hora punta

Transport

Últimes notícies

Imatge
Parada de bus amb carril bici / Imatge: EIT Urban Mobility

TMB col·labora en una prova pilot per a millorar la seguretat al voltant de parades de bus amb carrils bici

Innovació
Imatge
Imatge canvi d'agulla / Foto: Fundació TMB

Descobreix com es regulava la circulació dels trens del metro de Barcelona 100 anys enrere

Història
Imatge
Coautors i presentador posen amb el llibre / Foto: Ràdio Gràcia

El llibre 'La dona treballadora al metro de Barcelona', presentat a Ràdio Gràcia pels seus coautors

En xarxa
Third-party content
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons