Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El Viatge Que Fan Els Trens Per Arribar de La Fàbrica a Les Vies
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.05.2023
Redacció

El viatge que fan els trens per arribar de la fàbrica a les vies

Imatge
Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB
Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB
< >Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB

Transports Metropolitans de Barcelona us mostra amb un vídeo la recepció dels nous de la sèrie 7000 a les instal·lacions del triangle ferroviari

Ben segur que molts de vosaltres us heu preguntat algun cop com arriben fins a les vies els nous trens que el metro de Barcelona posa en servei. Ara, teniu l’oportunitat de veure-ho gràcies a un nou vídeo que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha publicat al seu canal de YouTube. En aquest document audiovisual podreu observar com es realitza la descàrrega d'aquests, i com els operaris efectuen les operacions necessàries perquè els vagons acabin accedint fins al pati de vies, on començaran els processos de validació tècnica que finalment els duran a la seva posada en servei.

Un procés complex

L'entrada de trens es duu a terme vagó a vagó mitjançant uns camions especials tipus góndola. Aquests camions, a causa de la grandària de les seves mides, arriben per carretera mitjançant un transport especial que requereix una senyalística excepcional. Un cop arriben a les instal·lacions, s'enfronten a vies que estan embegudes a nivell de sòl. Aquests camions disposen d’unes rampes que permeten baixar el vagó transportat fins a encabir-lo al lloc desitjat. Així es van descarregant d’un en un, i una vegada estan tots a la via es van unint per l'enganxament i el passadís.

Les entrades de trens es fan exclusivament als tallers on existeix un accés des del carrer a les mateixes instal·lacions. En el cas de Transports Metropolitans de Barcelona, aquests tallers són els situats a Hospital de Bellvitge, Triangle ferroviari — instal·lació a la qual correspon el vídeo—, Vilapicina, Can Zam i ZAL. Alguns d’aquests tallers tenen una rampa per la qual pot baixar el camió fins al subsol i en uns altres el taller es troba a la mateixa alçada del carrer, com és el cas de Vilapicina o ZAL.

Més trens sostenibles per arribar

L’adquisició d’aquests nous trens es fa seguint els criteris de sostenibilitat i accessibilitat establerts al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO₂. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la mateixa energia generada pels trens.

El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a l'L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l'L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerides per TMB. Això es tradueix en trens amb una estructura lleugera, baix consum energètic, fiabilitat tècnica, facilitat de manteniment i millor filtració d’aire. També s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya.

Imatge
Logo PRTRT i Next Generation. /FOTO: TMB
Darrera modificació
25.05.2023
Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge de la darrera edició de la Cursa Jean Bouin el passat 2024 / Foto: Web Cursa Jean Bouin

Línies d’autobusos afectades per l’edició 102 de la cursa Allianz Jean Bouin

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts d’Antonio Orozco al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
La Farinera del Clot exposa cinc sèries emblemàtiques del metro de Barcelona / Font: M. A. Cuartero (TMB)

Cent anys d'història del metro de Barcelona al Centre Cultural La Farinera del Clot

Cultura i Oci
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons