Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El viatge que fan els trens per arribar de la fàbrica a les vies
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.05.2023
Redacció

El viatge que fan els trens per arribar de la fàbrica a les vies

Imatge
Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB
Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB
< >Transport d'un tren sèrie 7000. /FOTO: TMB

Transports Metropolitans de Barcelona us mostra amb un vídeo la recepció dels nous de la sèrie 7000 a les instal·lacions del triangle ferroviari

Ben segur que molts de vosaltres us heu preguntat algun cop com arriben fins a les vies els nous trens que el metro de Barcelona posa en servei. Ara, teniu l’oportunitat de veure-ho gràcies a un nou vídeo que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha publicat al seu canal de YouTube. En aquest document audiovisual podreu observar com es realitza la descàrrega d'aquests, i com els operaris efectuen les operacions necessàries perquè els vagons acabin accedint fins al pati de vies, on començaran els processos de validació tècnica que finalment els duran a la seva posada en servei.

Un procés complex

L'entrada de trens es duu a terme vagó a vagó mitjançant uns camions especials tipus góndola. Aquests camions, a causa de la grandària de les seves mides, arriben per carretera mitjançant un transport especial que requereix una senyalística excepcional. Un cop arriben a les instal·lacions, s'enfronten a vies que estan embegudes a nivell de sòl. Aquests camions disposen d’unes rampes que permeten baixar el vagó transportat fins a encabir-lo al lloc desitjat. Així es van descarregant d’un en un, i una vegada estan tots a la via es van unint per l'enganxament i el passadís.

Les entrades de trens es fan exclusivament als tallers on existeix un accés des del carrer a les mateixes instal·lacions. En el cas de Transports Metropolitans de Barcelona, aquests tallers són els situats a Hospital de Bellvitge, Triangle ferroviari — instal·lació a la qual correspon el vídeo—, Vilapicina, Can Zam i ZAL. Alguns d’aquests tallers tenen una rampa per la qual pot baixar el camió fins al subsol i en uns altres el taller es troba a la mateixa alçada del carrer, com és el cas de Vilapicina o ZAL.

Més trens sostenibles per arribar

L’adquisició d’aquests nous trens es fa seguint els criteris de sostenibilitat i accessibilitat establerts al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO₂. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la mateixa energia generada pels trens.

El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a l'L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l'L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerides per TMB. Això es tradueix en trens amb una estructura lleugera, baix consum energètic, fiabilitat tècnica, facilitat de manteniment i millor filtració d’aire. També s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya.

Imatge
Logo PRTRT i Next Generation. /FOTO: TMB
Darrera modificació
25.05.2023
Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons