Header Top menu
El viatge que fan els trens per arribar de la fàbrica a les vies
Transports Metropolitans de Barcelona us mostra amb un vídeo la recepció dels nous de la sèrie 7000 a les instal·lacions del triangle ferroviari
Ben segur que molts de vosaltres us heu preguntat algun cop com arriben fins a les vies els nous trens que el metro de Barcelona posa en servei. Ara, teniu l’oportunitat de veure-ho gràcies a un nou vídeo que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha publicat al seu canal de YouTube. En aquest document audiovisual podreu observar com es realitza la descàrrega d'aquests, i com els operaris efectuen les operacions necessàries perquè els vagons acabin accedint fins al pati de vies, on començaran els processos de validació tècnica que finalment els duran a la seva posada en servei.
Un procés complex
L'entrada de trens es duu a terme vagó a vagó mitjançant uns camions especials tipus góndola. Aquests camions, a causa de la grandària de les seves mides, arriben per carretera mitjançant un transport especial que requereix una senyalística excepcional. Un cop arriben a les instal·lacions, s'enfronten a vies que estan embegudes a nivell de sòl. Aquests camions disposen d’unes rampes que permeten baixar el vagó transportat fins a encabir-lo al lloc desitjat. Així es van descarregant d’un en un, i una vegada estan tots a la via es van unint per l'enganxament i el passadís.
Les entrades de trens es fan exclusivament als tallers on existeix un accés des del carrer a les mateixes instal·lacions. En el cas de Transports Metropolitans de Barcelona, aquests tallers són els situats a Hospital de Bellvitge, Triangle ferroviari — instal·lació a la qual correspon el vídeo—, Vilapicina, Can Zam i ZAL. Alguns d’aquests tallers tenen una rampa per la qual pot baixar el camió fins al subsol i en uns altres el taller es troba a la mateixa alçada del carrer, com és el cas de Vilapicina o ZAL.
Més trens sostenibles per arribar
L’adquisició d’aquests nous trens es fa seguint els criteris de sostenibilitat i accessibilitat establerts al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO₂. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la mateixa energia generada pels trens.
El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a l'L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l'L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerides per TMB. Això es tradueix en trens amb una estructura lleugera, baix consum energètic, fiabilitat tècnica, facilitat de manteniment i millor filtració d’aire. També s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya.
- ConceptesMobilitatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiMetroAnys2023