Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Compra 19 Autobusos Elèctrics Que Incrementen La Seva Flota de Zero Emissions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.10.2025
Premsa TMB

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

A finals del 2026 arribaran aquests nous vehicles articulats de 18 metres, adjudicats per un import de 17,3 milions d’euros.

Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

19 autobusos elèctrics més arribaran a finals de 2026 per sumar-se a la flota de zero emissions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Després d’una licitació pública, TMB ha adjudicat 19 vehicles articulats, de 18 metres, elèctrics de càrrega nocturna a l’empresa BYD per un total de 17.242.500 (IVA inclòs). L’arribada dels autobusos permetrà substituir vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “aquesta adjudicació és un pas més en el compromís de TMB amb la mobilitat sostenible i en el creixement de la flota de bus de zero emissions, per un transport públic més net i més sostenible” i ha recordat que “el nombre de vehicles zero emissions a la flota de TMB no ha parat d’augmentar els darrers anys”.

L’empresa guanyadora de la licitació d’aquests 19 nous busos és la firma BYD amb carrosseria Nelec de Castrosua. Cal destacar que en aquesta licitació el guanyador ha hagut de superar una prova específica del rang d’autonomia per demostrar que el vehicle és capaç d’estar hores circulant en les condicions més adverses. Amb els seus 684 kWh de capacitat de bateries, el vehicle ha demostrat que podria donar servei en les pitjors condicions d’operació possibles relatives a l’ocupació, la temperatura exterior, recorreguts exigents... Així, BYD començarà ben aviat el procés de fabricació i s’espera l’arribada de totes les unitats a finals de 2026. El vehicle té una capacitat per a aproximadament uns 120 passatgers i incorpora unes innovadores bateries Blade de BYD més lleugeres, fiables i segures, un avanç significatiu en el mercat del vehicle industrial.

Darrerament, TMB està incorporant vehicles elèctrics per a la seva flota en línia amb el seu Pla Estratègic 2025 i la seva aposta per una mobilitat sostenible. La inversió de TMB en material mòbil s’orienta no sols a rebaixar l’edat i la fiabilitat dels vehicles de transport, sinó també a reduir-ne l’impacte ambiental amb l’horitzó posat en la descarbonització de la flota de bus. Actualment, TMB té en servei 46 vehicles d’hidrogen i 202 busos totalment elèctrics.

Tema
Transport
  • Altres temesMedi ambientConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (47.55 KB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (123.51 KB)

També et pot interessar...

  • TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Contingut relacionat

La línia 10 Sud. /Foto: TMB

La L10 Sud entre ZAL/Riu Vell i Can Tries/Gornal estarà fora de servei durant la Setmana Santa per obres de millora

Transport
Una pantalla digital d'informació a l'estació de Can Boixeres de l'L5 / Foto: Pep Herrero

TMB reforçarà la línia 5 del metro amb un tren més en hora punta

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Bad Gyal al Palau Sant Jordi

Transport
Tres dels busos de dos pisos elèctrics que entraran en servei al Barcelona Bus Turístic  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB rep els primers autobusos elèctrics de dos pisos

Transport

Últimes notícies

Imatge
Coautors i presentador posen amb el llibre / Foto: Ràdio Gràcia

El llibre 'La dona treballadora al metro de Barcelona', presentat a Ràdio Gràcia pels seus coautors

En xarxa
Third-party content
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història
Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci
Els treballadors de Metro ratifiquen la proposta de conveni que donarà estabilitat laboral i organitzativa / Foto: Arxiu (TMB)

La presència de les dones a la plantilla de TMB creix un 34% en la darrera dècada

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons