Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB inicia les proves a Barcelona del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant Solaris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.06.2023
Redacció

TMB inicia les proves a Barcelona del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant Solaris

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
< >El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Els tècnics de l’àrea d’enginyeria de bus han començat els recorreguts en buit d’aquest vehicle de 18 metres i 29 tones de pes

Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat aquests dies les proves en buit del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant polonès Solaris. Es tracta d’un vehicle de 18 metres de llarg i 29 tones de pes, i que s’apropa a la capacitat de 140 passatgers (53 asseguts). L’experiència servirà ara per comprovar el comportament en general d’aquest bus en diferents línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.  

El nou bus articulat té una alçada de 3,30 metres i una amplada de 2,55 metres. Disposa de diferents configuracions de portes segons les necessitats amb una alçada al terra de 32 centímetres i una rampa d’accés accessible a la segona porta. El sistema de frenat també incorpora EBS, ABS i ASR i disposa dels més moderns sistemes de visió per al conductor amb retrovisors amb càmera i el sistema de prevenció de col·lisions Mobileye Shield +.

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

 

Propulsió i emmagatzematge

La propulsió d’aquest vehicle va a càrrec d’una pila de combustible de 100 kW de potència que proporciona l’energia necessària per als motors elèctrics de l’autobús. Els tancs, que es carreguen com us ensenyem en aquest article, poden emmagatzemar 51,2 kg d’hidrogen i la seva càrrega completa es pot realitzar en uns 20 minuts. L’autonomia és d’uns 350 quilòmetres i a més compta amb bateries auxiliars, amb una capacitat de 60 kWh, i que serveixen com a font extra d’energia.

 

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

 

Pel que fa a la seguretat, els dipòsits d’hidrogen venen equipats amb una vàlvula de sobrecàrrega que talla la possible fuga de gas. Els tancs també disposen d’una altra vàlvula que allibera l’hidrogen si la temperatura és molt elevada, i altres aparells de seguretat monitoren i detecten possibles fugues d’hidrogen a bord.

 

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Darrera modificació
29.06.2023
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons