Header Top menu
TMB inicia les proves a Barcelona del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant Solaris
Els tècnics de l’àrea d’enginyeria de bus han començat els recorreguts en buit d’aquest vehicle de 18 metres i 29 tones de pes
Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat aquests dies les proves en buit del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant polonès Solaris. Es tracta d’un vehicle de 18 metres de llarg i 29 tones de pes, i que s’apropa a la capacitat de 140 passatgers (53 asseguts). L’experiència servirà ara per comprovar el comportament en general d’aquest bus en diferents línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.
El nou bus articulat té una alçada de 3,30 metres i una amplada de 2,55 metres. Disposa de diferents configuracions de portes segons les necessitats amb una alçada al terra de 32 centímetres i una rampa d’accés accessible a la segona porta. El sistema de frenat també incorpora EBS, ABS i ASR i disposa dels més moderns sistemes de visió per al conductor amb retrovisors amb càmera i el sistema de prevenció de col·lisions Mobileye Shield +.
Propulsió i emmagatzematge
La propulsió d’aquest vehicle va a càrrec d’una pila de combustible de 100 kW de potència que proporciona l’energia necessària per als motors elèctrics de l’autobús. Els tancs, que es carreguen com us ensenyem en aquest article, poden emmagatzemar 51,2 kg d’hidrogen i la seva càrrega completa es pot realitzar en uns 20 minuts. L’autonomia és d’uns 350 quilòmetres i a més compta amb bateries auxiliars, amb una capacitat de 60 kWh, i que serveixen com a font extra d’energia.
Pel que fa a la seguretat, els dipòsits d’hidrogen venen equipats amb una vàlvula de sobrecàrrega que talla la possible fuga de gas. Els tancs també disposen d’una altra vàlvula que allibera l’hidrogen si la temperatura és molt elevada, i altres aparells de seguretat monitoren i detecten possibles fugues d’hidrogen a bord.