Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB Inicia Les Proves a Barcelona del Nou Bus Articulat D’hidrogen del Fabricant Solaris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.06.2023
Redacció

TMB inicia les proves a Barcelona del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant Solaris

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
< >El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Els tècnics de l’àrea d’enginyeria de bus han començat els recorreguts en buit d’aquest vehicle de 18 metres i 29 tones de pes

Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat aquests dies les proves en buit del nou bus articulat d’hidrogen del fabricant polonès Solaris. Es tracta d’un vehicle de 18 metres de llarg i 29 tones de pes, i que s’apropa a la capacitat de 140 passatgers (53 asseguts). L’experiència servirà ara per comprovar el comportament en general d’aquest bus en diferents línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.  

El nou bus articulat té una alçada de 3,30 metres i una amplada de 2,55 metres. Disposa de diferents configuracions de portes segons les necessitats amb una alçada al terra de 32 centímetres i una rampa d’accés accessible a la segona porta. El sistema de frenat també incorpora EBS, ABS i ASR i disposa dels més moderns sistemes de visió per al conductor amb retrovisors amb càmera i el sistema de prevenció de col·lisions Mobileye Shield +.

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

 

Propulsió i emmagatzematge

La propulsió d’aquest vehicle va a càrrec d’una pila de combustible de 100 kW de potència que proporciona l’energia necessària per als motors elèctrics de l’autobús. Els tancs, que es carreguen com us ensenyem en aquest article, poden emmagatzemar 51,2 kg d’hidrogen i la seva càrrega completa es pot realitzar en uns 20 minuts. L’autonomia és d’uns 350 quilòmetres i a més compta amb bateries auxiliars, amb una capacitat de 60 kWh, i que serveixen com a font extra d’energia.

 

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

 

Pel que fa a la seguretat, els dipòsits d’hidrogen venen equipats amb una vàlvula de sobrecàrrega que talla la possible fuga de gas. Els tancs també disposen d’una altra vàlvula que allibera l’hidrogen si la temperatura és molt elevada, i altres aparells de seguretat monitoren i detecten possibles fugues d’hidrogen a bord.

 

Imatge
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
>El nou bus articulat d'hidrogen de Solaris. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Darrera modificació
29.06.2023
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a les finals de la Premier Padel al Palau Sant Jordi

Transport
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Últimes notícies

Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci
Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons