Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. La Producció D’hidrogen Com a Combustible Per Als Autobusos
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.05.2023
Redacció

La producció d’hidrogen com a combustible per als autobusos

Imatge
Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB fa servir un electrolitzador alimentat per electricitat d’origen 100% renovable gràcies al qual origina l’hidrogen necessari per moure els vehicles

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en servei l’any passat 8 autobusos de pila d’hidrogen d’última generació que s’abasteixen d’hidrogen verd a la planta d’Iberdrola de la Zona Franca, i té previst adquirir 36 més l'any vinent. És, per tant, una aposta per aquests vehicles de zero emissions, que tenen una autonomia de més de 300 quilòmetres i un temps de recàrrega de només 12 minuts. Però, com es produeix aquest hidrogen de manera que acabi sent un combustible funcional per als vehicles de TMB?

El primer pas és evident: cal produir hidrogen. I per fer-ho d’una forma industrial per tal que serveixi com a combustible, la manera de fer-ho és mitjançant un electrolitzador alimentat alhora per electricitat d’origen 100% renovable. L’aparell rep aigua per una banda i energia elèctrica per l’altra. Aquesta energia es fa servir per trencar la molècula de l’aigua (H₂O) i separar l’oxigen de l’hidrogen. L’oxigen s’allibera a l’atmosfera i l’hidrogen es comprimeix per carregar-lo al vehicle. L'hidrogen produït d'aquesta manera és sostenible, i no emet diòxid de carboni a l'atmosfera.

Imatge
Esquema de l'ectrolitzador. FOTO: M.Canet (TMB)
Esquema de l'ectrolitzador. FOTO: M.Canet (TMB)
>Esquema de l'ectrolitzador. FOTO: M.Canet (TMB)

7 kg cada 100 quilòmetres

Un cop al vehicle i dins de la cel·la de combustible, l’hidrogen comprimit és tornar a unir amb l’oxigen de l’aire per produir l’electricitat que mourà el motor elèctric del bus i alliberar vapor d’aigua.

Cada molècula d’aigua de l’origen és alliberada al final de manera que l’aigua només fa de sistema emmagatzemant l’electricitat i no es perd ni una gota. De fet, el vehicle d’hidrogen no és més que un vehicle elèctric que guarda l’electricitat en un gas en lloc de fer-ho en bateries. Amb només 7 kg d’hidrogen un autobús pot recórrer més de 100 km.

Darrera modificació
22.05.2023
Tema
Innovació
  • Altres temesTransport
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge nou sistema refrigeració Plaça de Sants / Foto: M.A. Cuartero

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Innovació
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació
Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons