Header Top menu
TMB inicia les proves amb passatge del primer minibús 100% elèctric de Barcelona
El vehicle farà aquest assaig durant el mes d'agost i s'ha assignat a la línia 116, que recorre principalment el barri de la Salut
Transports Metropolitans de Barcelona ha posat en marxa les proves amb passatge d’un nou minibús elèctric de la carrossera catalana INDCAR. Aquestes proves, que es duran a terme durant el mes d’agost, han de servir per conèixer la capacitat i resposta d’aquest tipus de vehicle en línies com la 116, que recorre majorment el barri de la Salut. El traçat d'aquesta línia pot presentar certes dificultats en aspectes com el radi de gir en alguns sectors, i un vehicle amb aquestes prestacions i 100% elèctric pot ser una resposta ideal per la mobilitat de les persones usuàries de la zona.
El vehicle ja va ser presentat durant la celebració del congrés Internacional de la UITP que es va celebrar a Barcelona durant el passat mes de juny i és el primer de les seves característiques en entrar en servei —per ara, en proves— a la ciutat.
Un disseny compacte, sostenible i accessible
Amb una distància entre eixos de tan sols 3,9 metres, una llargada de 5,94 metres i un ample de 2,20 metres, aquest vehicle carrossat per INDCAR presenta unes característiques òptimes per al traçat indicat. El radi de gir entre les voreres és de 6,77 metres i entre parets aquesta distància augmenta fins als 7,35 metres.
La versió que ha entrat en proves té una capacitat de 26 passatgers, 10 places assegudes, 15 dempeus i 1 plaça per a cadira de rodes.
D’altra banda, el minibus compleix amb les directrius de TMB de cara a complir amb els objectius de sostenibilitat descrits al Pla Estratègic 2025. El vehicle és 100% elèctric i ve equipat amb 6 bateries que suposen una energia embarcada de 126 Kwh. El temps de càrrega és de poc més de 6 hores i la seva autonomia és de 250 km. La refrigeració és líquida i els nivells d’emissions i soroll són zero.
Pel que fa a l’accessibilitat, el minibús ve equipat amb el sistema Kneeling, que permet reduir l’alçada de l’entrada del mateix a les parades, i ve equipat amb una rampa accessible per persones amb mobilitat reduïda. També disposa d’un espai per a les cadires de rodes.
- ConceptesAccessibilitatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusBus del BarriAnys2023