Header Top menu
TMB incorpora un nou camió grua per a la seva flota de vehicles auxiliars
L’espectacular vehicle, de nou metres de llarg i 35 tones de pes, servirà com a suport als autobusos que pateixin alguna incidència en ruta i hagin de ser remolcats. La grua acaba d'arribar recentment a la cotxera de Triangle i forma part de la flota d'assistència de Bus.
La nova grua d’arrossegament que suma la flota d'assistència de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és del fabricant MAN Truck & Bus SE. El vehicle està pendent de matriculació per estar a punt per al servei. La seva ubicació base és la cotxera de Triangle i formarà part dels vehicles assistencials de Bus. Des d’allà sortirà per donar assistència als autobusos que es trobin al carrer i necessitin ser remolcats en buit (sense passatge) a la cotxera o al taller, per exemple.
El camió grua, dissenyat especialment segons les especificacions i necessitats de TMB, té quatre eixos, característica que el fa únic, i una espectacular i singular forquilla a la part de darrere. L'equipament específic serveix per auxiliar vehicles de gran pes i grandària, com els autobusos articulats i estàndards de la flota corporativa.
Un vehicle molt singular
La principal novetat de la grua és que té quatre eixos, cosa que li atorga més potència a l’hora de remolcar vehicles pesants (un autobús articulat pesa unes 18 tones en buit, aproximadament). Actualment, TMB té grues similars, però són de tres eixos, dos eixos o un eix, cap com aquesta. Segons la fitxa tècnica, la nova grua MAN mesura 8,89 metres de llarg, pesa 35.494 quilos, té 470 CV i és Euro 6 E, és a dir amb un nivell d’emissions molt poc contaminant. Recordem que aquest tipus de vehicles no estan en circulació durant tot el dia, sinó que fan sortides puntuals per a determinades ocasions que així ho requereixin, com remolcar un autobús que queda s’avaria durant el servei. Una de les altres novetats que incorpora la grua és una botonera a la porta del conductor amb els comandaments necessaris, cosa que facilita l’operació i millora el confort del xofer.
Com a curiositat, sovint, alguna de les grues grans d’arrossegament de TMB ha fet algun servei especial per a entitats com la Guàrdia Urbana, ja que aquests col·lectius no disposen d’un vehicle de característiques semblants i l'empresa de transport els hi cedeix en cas que ho sol·licitin.
El nou camió grua substituirà algun vehicle similar de la flota auxiliar que ja ha quedat antic. L'edat mitjana d'aquest tipus de cotxe acostuma a ser d'uns 12-15 anys i alguns dels existents ja han arribat al final de la seva vida útil. Precisament, estan en marxa diverses licitacions per renovar els automòbils i furgonetes de la flota d'assistència de TMB, tant per a Metro com per a Bus, tots ells 100% elèctrics, per tant, zero emissions.
- ConceptesMantenimentMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusAnys2023