Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La TMB App ja permet validar la T-mobilitat amb l'iPhone
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.12.2024
Redacció

La TMB App ja permet validar la T-mobilitat amb l'iPhone

Imatge
TMB App./Foto: TMB
TMB App./Foto: TMB
< >TMB App./Foto: TMB

Barcelona es converteix en la segona ciutat europea en aconseguir emular per complet una targeta amb tota una gamma de títols de transport públic per poder validar amb iPhone 

Des d'aquest divendres 20 de desembre, els usuaris dels terminals iPhone ja poden validar la seva T-mobilitat directament amb el dispositiu mòbil. Per fer-ho només hauran d'accedir a la T-mobilitat -pestanya mòbil- des de la TMB App i guiar-se amb el procés, amb el qual s'obtindrà l'App Cartera Electrònica. D'aquesta manera obtindran accés a la funcionalitat que permetrà carregar i validar el títol desitjat amb el seu terminal. La funcionalitat suposa un ampli pas endavant pel desplegament total de la T-mobilitat, ja que els usuaris del sistema iOS eren els únics que, tot i poder carregar la targeta de plàstic amb el seu mòbil, no podien fer-lo servir per validar directament. 

Destaca el fet que amb aquesta fita, l'àrea integrada de Barcelona se situa com la segona gran metròpoli a escala europea en aconseguir emular per complet una targeta amb tota una gamma de títols de transport públic per poder validar amb iPhone. La primera va ser París, que va aconseguir el compromís d’Apple per fer els desenvolupaments necessaris i introduir-hi els títols de l’Île-de-France abans dels Jocs Olímpics celebrats el passat estiu. Actualment, hi ha ciutats fora de la UE que ja han integrat les seves targetes de transport a la Wallet d’Apple. Tot i així, en la majoria dels casos no es tracta de títols de transport amb condicions específiques, sinó de targetes de crèdit que funcionen com a targetes de transport, on els cobraments es van realitzant a mesura que s’utilitzen. 

Desplegament gradual

La posada en servei d’aquesta funcionalitat als iPhone serà gradual. Durant les primeres setmanes, la descàrrega de la nova cartera virtual estarà disponible per a tothom a la botiga d’aplicacions App Store. La possibilitat de fer-la servir per validar, però, només s’activarà a un nombre limitat de persones determinat per l’ordre en què es faci la vinculació de dades, el següent pas necessari després de la descàrrega. L’objectiu d’aquesta mesura, tal com es fa amb altres aplicacions, és garantir un desplegament ordenat i assegurar una experiència d'ús òptima i controlada en el seu llançament.

En cas d’haver descarregat la cartera virtual i no tenir encara disponible la nova funció, l’app indicarà a la persona que s’ha assolit el nombre màxim d’usuaris. Quan es faci l’obertura massiva, es notificarà a aquestes persones que ja poden vincular-hi les dades i habilitar la possibilitat de validar. Aquest procés podria durar unes setmanes fins que la funcionalitat estigui plenament operativa per a tothom.

L’ús de la tecnologia NFC, la diferència dels sistemes operatius iOS i Android

El motiu principal pel qual el sistema operatiu iOS ha trigat més a disposar d’aquesta funcionalitat està relacionat amb els permisos d'accés al xip NFC, la tecnologia que permet llegir les targetes de transport sense contacte, donat que Apple té una política molt restrictiva d’accés al seu xip. Contràriament, Android té una política més oberta d’accés al sistema NFC i és per aquest motiu que la seva implementació es va poder dur a terme des de la fase inicial del desplegament de la T-mobilitat.

Finalment, aquest 2024, després que la Comissió Europea (CE) exigís a Apple obrir la tecnologia NFC, l’ATM, consorci format per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), va sol·licitar a la CE que també s’alliberés el xip per al transport públic. L’ATM va ser l’única entitat del sector del transport públic en presentar al·legacions, i aquestes van ser acceptades a finals de juliol, tal com va informar el consorci. Gràcies a aquesta resolució anunciada el passat mes de juliol, el sistema T-mobilitat va poder completar el desenvolupament d’una cartera pròpia que permetrà validar els títols de transport emulant una targeta T-mobilitat exactament com ho fan els telèfons Android.

Darrera modificació
09.01.2025
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesDemandaTicketingInstitucionsATMTMBServeiBusMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons