Header Top menu
El telefèric de Montjuïc passa la segona inspecció en profunditat
Les cabines que pugen al cim de la muntanya des de Miramar estan aquests dies emmagatzemades perquè a la instal·lació s'hi pugui fer una actuació integral de manteniment, tal com estableix la normativa.
Des del 28 de febrer, el telefèric de Montjuïc està aturat per passar la seva revisió obligatòria, una mena d'ITV per als transports per cable. Aquest any és més profunda perquè TMB està executant la segona part d’una revisió completa o gran revisió, preceptiva en haver superat les 22.500 hores de funcionament des de l'anterior, el 2014.
En les fotos del reportatge es pot apreciar que ja s’ha desmuntat el volant motriu (la gran politja per on llisca el cable de tracció, situada sota l’estació inferior) i altres components tècnics estan a punt de ser substituïts o examinats. En el primer cas hi ha el reductor, que forma part de la cadena de tracció, mentre que en el segon hi ha el motor tèrmic auxiliar, del qual s'ocupen els tècnics del fabricant.
En la revisió extraordinària s'inspeccionen a fons tots els sistemes i subsistemes relacionats amb la seguretat. Durant les dues últimes setmanes s'aprofitarà a més per substituir sencer el cable de tracció, amb la qual cosa s'evita una altra aturada tècnica, i per posar a prova els procediments d'evacuació. Segons les previsions, el 4 d’abril les cabines tornaran a transportar viatgers.
Durant els treballs al Telefèric, l'accés a la zona del Castell de Montjuïc continua assegurat amb la línia 150 de bus (Plaça Espanya - Castell de Montjuïc), que funciona tots els dies de la setmana de 7 a 21 hores.
El reductor, que serà substituït íntegrament / Foto: TMB
El motor auxiliar serà revisat pel fabricant / Foto: TMB
Mecanismes de sincronització del desviament / Foto: TMB
- ConceptesMantenimentInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsTMBLlocsMontjuïcServeiTelefèricAnys2022