Header Top menu
Si et mous amb bus o amb metro, la teva opinió és important
Comença la recollida anual de dades de satisfacció dels usuaris de busos i metro com a part dels estudis comparatius que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.
Els usuaris d'autobús i de metro tenen una nova oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a la quinzena edició de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova. En aquesta experiència internacional hi participen empreses de transports de grans ciutats d’arreu del món, entre les quals Nova York, Londres, Singapur, Berlín, Shenzhen, Brussel·les, París i Madrid.
Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei de bus i metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions directes dels usuaris. La base és una enquesta anònima i confidencial, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos o amb el metro de TMB, tant és amb quina freqüència, visitant la secció específica del web. La data límit per participar-hi és el 30 d'abril
Atributs del servei
El qüestionari consta d'una vintena d'afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte del pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei i en l'experiència de viatge.
Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per definició, els resultats són tractats confidencialment dins dels grups de treball.