Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Responem els 5 dubtes més freqüents sobre la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.03.2016
Marta Franco

Responem els 5 dubtes més freqüents sobre la nova xarxa de bus

Imatge
Informador de la nova xarxa de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Informador de la nova xarxa de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Informador de la nova xarxa de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Informador de la nova xarxa de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Hem anat a preguntar als informadors quins són els 5 dubtes més estesos entre els usuaris des que va començar la seva tasca informativa sobre la nova xarxa de bus a peu de parada, el 22 de febrer.

Aquest dilluns han entrat en funcionament tres noves línies, H4, V11 i V13, dins la quarta fase del projecte de la nova xarxa de bus. Com és comprensible, els canvis generen algunes preguntes entre els usuaris. Més de 150 informadors al carrer resolen dubtes sobre els recorreguts de les línies d'altes prestacions, les línies convencionals que se substitueixen i els canvis que hi haurà en algunes altres línies convencionals. 

Recuperem les 5 qüestions més consultades fins ara.

1. Per què se suprimeixen algunes parades i línies de bus convencionals? 

Els canvis en les línies convencionals són necessaris per descongestionar eixos i desplegar les  noves línies, que gràcies a les prestacions més elevades i la facilitat d'interconnexió permeten resoldre millor les necessitats de mobilitat. 

Així, les línies existents que coincideixen amb noves línies queden substituïdes per evitar duplicitats i traçar recorreguts més rectilinis que garanteixen més velocitat i més comprensió de la xarxa. En aquesta quarta fase s'han suprimit les línies 14, 58, 64 i 73. 

Pel que fa a la línia 64, la nova H4 fa un recorregut molt similar entre la plaça de Pedralbes i la plaça Bonanova, la V13 entre la plaça de la Bonanova i la Gran Via, i la V11 entre Gran Via i Drassanes.

Si ens fixem en la línia 58, la nova V13 fa un recorregut molt semblant entre la plaça de John F. Kennedy i la plaça de Catalunya, i allarga el seu itinerari per un dels extrems des de la plaça de Catalunya fins a les Drassanes. D’aquesta manera es fa una única línia ben regulada que circula cada 6 minuts evitant que s’ajuntin autobusos en una mateixa parada.

Aquesta mateixa línia fa un recorregut molt similar al de la línia 14 entre Gran Via i Drassanes, com també ho fa la nova V11 entre el passeig de la Bonanova i la Gran Via, que allarga el seu recorregut pel carrer de Villarroel per agafar l'avinguda del Paral·lel fins a arribar a l'Estació Marítima. La part de l'itinerari que feia la 14 entre la Gran Via i el Pla de Palau es pot fer, en tots dos sentits, amb la V13 per al tram entre Gran Via i el Portal de la Pau, i amb la D20 o la H14 per al tram entre el Portal de la Pau i el Pla de Palau.

Finalment, si analitzem el recorregut que tenia la 73, veiem que la nova H4 fa un recorregut semblant entre la plaça de John F.Kennedy i el Bon Pastor, i l'allarga cap al Llobregat des de la plaça de John F.Kennedy fins a la Zona Universitària.

Pel que fa al canvi de parades, s'han construït parades noves i se n'han traslladat d'altres amb objectius precisos: per afavorir la marxa dels autobusos, escurçar els enllaços entre línies quan es creuen i igualar les distàncies entre parades. Destacar que tenir una parada d'una d'aquestes línies vol dir tenir accés a tota la xarxa, igual que passa al metro.

2. S'ha de pagar el transbordament?

No. Com en tots els casos, els abonaments integrats d’un nombre limitat de viatges, com ara la T-10 i la T-50/30, permeten realitzar fins a tres transbordaments (és a dir, utilitzar fins a quatre mitjans de transport), independentment del nombre de zones de la targeta. Ara, no es considera transbordament l’enllaç d’un bus a un altre de la mateixa línia ni accedir més d’una vegada al metro, i per tant sí que es paguen. Els abonaments d’una zona permeten fer enllaços durant els 75 minuts següents a la primera validació. Els abonaments integrats de viatges il·limitats no tenen cap limitació en el nombre de transbordaments ni en la franja temporal en què es poden fer.

3. Quines són les freqüències de les noves línies? 

El temps d'espera a les parades de les noves línies s'escurça. La línia H4 (Zona Universitària - Bon Pastor) té unes freqüències de 5 minuts els dies feiners de 7 a 21 h; la V11 (Estació Marítima - Bonanova) de 8 minuts els feiners de 7 a 21 h, i la V13 (Drassanes - Avinguda Tibidabo) de 6 minuts els dies feiners entre les 7 i les 21 h. Els horaris de servei són més amplis; per saber les freqüències de pas amb detall es pot consultar el web de TMB.  

4. On puc trobar la informació de la ubicació de les parades i els recorreguts de les noves línies? 

A les parades amb marquesina de la nova xarxa s’hi pot consultar el plànol diferenciat amb les noves línies. Igualment també es pot consultar en línia el fullet amb el plànol general de les 16 línies en funcionament i del recorregut detallat de les 3 últimes posades en servei, així com també de les principals dades d’aquesta 4a fase. Al web de TMB també es pot trobar aquest plànol segregat i informació de les 16 línies, les tres últimes, la H4, la V11 i la V13, incloses. Igualment aquesta informació també està disponible al web monogràfic de la nova xarxa de bus de l’Ajuntament, entre d’altres canals. Per planificar el viatge, una de les eines principals és la TMB App. 

5. Com funcionen els enllaços?

Una àrea d'intercanvi és una zona urbana on es creuen dues o més línies de la nova xarxa en tots dos sentits i on s'han ubicat les parades, prou pròximes les unes de les altres per facilitar el desplaçament a peu dels usuaris i permetre'ls així canviar de línia i continuar el seu recorregut, si el seu trajecte ho requereix. Les àrees d'intercanvi tenen la mateixa lògica que les estacions d'enllaç dels metros: cada línia té dos sentits de la marxa, per tant, en baixar d'un autobús, cal buscar la parada de la línia amb la qual es vol fer transbordament, tenint en compte la destinació final. Hi ha senyalització tant a les marquesines de les parades com al terra dels trajectes entre parades. A la part superior del vidre de la marquesina s'hi indica la direcció que s’ha de seguir i el nom del carrer on són les parades dels dos sentits de la línia o línies amb les quals es pot enllaçar. També s'hi pot trobar un plànol de l'àrea d'intercanvi on es dibuixa la ubicació de les parades i els camins per arribar-hi. Mentre es fa el transbordament, es troben indicacions que confirmen que es va en el sentit correcte, com ara el cercle amb el número de la línia i la destinació i la fletxa que marca el camí que cal seguir. A més, cada parada d'intercanvi disposa d’una pantalla dinàmica d’informació.

I un detall estètic: la majoria dels autobusos de la nova xarxa de bus fins ara tenien una imatge exterior diferenciada, inspirada en la retícula dels carrers de l'Eixample, però actualment, un cop s'ha generalitzat el coneixement del sistema, aquests vehicles ja estan integrats a la xarxa sense cap altra distinció que l'indicatiu de línia.

Imatge
Àrea d'intercanvi av. Tibidabo / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Cercle amb el número de la línia al terra dels trajectes entre parades / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Darrera modificació
02.03.2016
Tema
Transport
  • ConceptesComunicacióOfertaServeiInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons