Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Recta Final de La Construcció de La Nova Estació de Metro D’Ernest Lluch
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.03.2021
Oriol Pàmies

Recta final de la construcció de la nova estació de metro d’Ernest Lluch

Imatge
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, a banda i banda del conseller Calvet en la visita / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, a banda i banda del conseller Calvet en la visita / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, a banda i banda del conseller Calvet en la visita / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, a banda i banda del conseller Calvet en la visita / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El conseller de Territori, Damià Calvet; l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, han visitat les obres del futur intercanviador L5 - Trambaix.

Falten pocs mesos perquè la línia 5 de metro guanyi una estació més, la d’Ernest Lluch, intercalada entre les de Pubilla Cases i Collblanc, que a més potenciarà l’efecte xarxa com a punt d’intercanvi amb el tramvia. S’obrirà al públic el juliol vinent, segons ha anunciat avui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet,; en una visita juntament amb l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Rosa Alarcón.

Les obres de condicionament interior de l’estació, formació dels accessos, arquitectura, acabats, instal·lacions i elements auxiliars estan molt avançades. Es van iniciar el juny del 2019, després d’un temps de pausa —per motius econòmics— des de l’anterior fase d’obres, en què s’havia executat la part bàsica de la infraestructura. La conselleria destina a aquesta fase 17 milions d’euros i preveu acabar la feina a l’abril, perquè a continuació es puguin realitzar les proves tècniques i de seguretat abans de l’entrada en funcionament comercial.

La nova estació de metro d’Ernest Lluch se situa pràcticament equidistant entre les de Collblanc i Pubilla Cases, separades per 1,2 quilòmetres, quan la distància habitual entre estacions és d’entre 700 i 800 metres. A més, la seva situació, a la carretera de Collblanc a l’altura del parc de la Torre Melina, la fa apropiada per a l’intercanvi amb el Trambaix, amb les línies T1, T2 i T3, i diverses línies d’autobusos urbans i interurbans, de manera que ampliarà la cobertura del servei de metro i alhora afavorirà la intermodalitat. Aquesta serà l’estació número 20 al terme de l’Hospitalet de Llobregat.

Més informació a la nota de premsa del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Imatge
Cabina de control de l'estació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Senyalització ja col·locada a la nova estació de la L5 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
19.03.2021
Tema
Transport
  • ConceptesObresInstitucionsGeneralitatTMBLlocsBarcelonaErnest LluchL'Hospitalet de LlobregatServeiL5MetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa arriba a més de 5200 estudiants durant el curs 2025-26

Transport
Metro del Clot. /Foto: TMB

Una incidència al túnel de la L1 de metro obliga a evacuar un tren entre les estacions de Clot i Glòries

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Don Omar a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història
Imatge
4 imatges TMB. /Foto: TMB

Quatre peces audiovisuals donen vida al nou eslogan de TMB

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons