Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Operativa especial a la línia 9 Sud de metro amb motiu de la vaga de taxis
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.07.2018
Oriol Pàmies

Operativa especial a la línia 9 Sud de metro amb motiu de la vaga de taxis

Imatge
Estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud / Foto: Arxiu TMB
Estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud / Foto: Arxiu TMB
< >Estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud / Foto: Arxiu TMB
Estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud / Foto: Arxiu TMB

L’afluència de viatgers s’ha duplicat a les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, on el personal de reforç dona informació i agilitza la compra de bitllets.

Des de l’inici del conflicte del taxi a l’àrea metropolitana de Barcelona, el 25 de juliol, la línia 9 Sud de metro s’ha enfrontat al repte de ser un dels transports alternatius recomanats, i l’únic sistema ferroviari que arriba a la terminal T1 de l’Aeroport de Barcelona - El Prat. Un dispositiu especial està permetent gestionar l’augment de passatge que registra aquesta infraestructura, en un moment d’alt volum de vols d’entrada i sortida  per l’inici de vacances.

L’operativa posada en marxa per Metro el cap de setmana passat consisteix primerament en un reforç de personal a les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, per ajudar els usuaris —la gran majoria estrangers que no coneixen el transport públic de Barcelona ni el seu sistema tarifari— a comprar el bitllet en les distribuïdores automàtiques. Aquest desplegament d’empleats ha estat fonamental per resoldre el coll d’ampolla de la informació i el procés de compra, ja que la línia 9 Sud no ha tingut dificultats de capacitat de transport.

L’ajuda als viatgers l’han realitzat tècnics d’operació de línies automàtiques, als quals des d’avui s’afegiran informadors especialitzats en títols de transport contractats per TMB.

Possibilitat de venda manual

En segon lloc, i en cas que en alguna franja la venda automàtica no donés l’abast, el personal de Metro està en disposició de realitzar la venda manual del bitllet aeroport, necessari per entrar o sortir per les dues estacions que connecten amb les terminals aeroportuàries si no es fa servir un abonament o un títol social.

Finalment, d’acord amb les autoritats, s’ha establert la disponibilitat de més trens per incorporar-los al carrusel en cas de necessitar més capacitat de transport, una operació que en les línies automàtiques com la L9 Sud s’executa fàcilment des del Centre de Control de Metro.

Amb l’operativa especial s’ha pogut gestionar un increment d’afluència notable, que en termes generals ha suposat duplicar les validacions diàries en les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2. Entre les dues, cada dia hi passen més de 25.000 viatgers. En termes relatius, al conjunt de la línia 9 Sud, l’augment de demanda està sent d’entre el 25% i el 70% segons els dies.

El conflicte del taxi origina a més afectacions a les línies d'autobús que circulen per la Gran Via i el passeig de Gràcia. El Twitter de servei n'informa puntualment.

Darrera modificació
12.06.2020
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsAeroport T1Aeroport T2ServeiL9MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les estacions més singulars de la L9 Sud: Aeroport T1 i Aeroport T2

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons