Header Top menu
Onze línies d'autobús superen els cinc milions de viatgers anuals
El transport massiu no és una exclusiva dels modes ferroviaris: també els autobusos, si ofereixen les prestacions adequades, poden resoldre necessitats de mobilitat col·lectiva en una àrea metropolitana com la de Barcelona.
L'any 2016 va ser bo per a la xarxa regular d'autobusos de TMB: va transportar 190,1 milions de viatgers, un 4,3% més que el 2015. D'aquests viatgers, més d'una tercera part, uns 70,5 milions, van fer servir les 11 línies de més demanda, de les quals 8 pertanyen a la nova xarxa de bus.
Aquestes 11 línies tenen en comú haver transportat en un any més de cinc milions de viatgers cadascuna. I al capdavant del grup hi ha les tres que acrediten més de set milions de validacions acumulades en dotze mesos. Són, per aquest ordre, la H6, la H12 i la H8.
En el segon esglaó, el dels sis milions de validacions, hi ha dues línies convencionals, la 7 i la 32, i l’única línia diagonal implantada fins ara, la D20. Les altres quatre línies de la nova xarxa de bus que figuren al top 11 són: H16, H10, H4 i V15. En la posició 11 hi ha encara una altra línia convencional, la 33.
El 2015 van ser deu les línies de bus que van superar els cinc milions de passatgers. La novetat de l'any passat va ser la H4, creada el 29 de febrer. El seu registre de validacions, proper als 6 milions, correspon per tant únicament als deu primers mesos de vida.