Header Top menu
Normalitat a la línia 4 de metro un cop han finalitzat les obres de millora
A partir d'avui, coincidint amb l’inici del curs escolar, els trens tornen a circular al tram que estava afectat per les obres, Trinitat Nova - Maragall de la línia 4 i de Trinitat Nova a Casa de l'Aigua de l'L11. TMB ha renovat 6 quilòmetres de via per reduir el nombre d’incidències i resoldre problemes de vibracions i la Generalitat ha modernitzat el sistema de senyalització.
Avui dilluns, 8 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la línia 4 de metro recupera el servei habitual després de les obres que han afectat el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova. La passada setmana ja es va restablir el tram de Verdaguer a Maragall de l'L4 i a partir d'avui ja hi ha servei a tota la línia groga i també a l’L11 que estava tallada entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua.
Els treballs van començar el 25 de juny i han permès renovar 6 quilòmetres de via de manera integral, incloent-hi la substitució de balast per formigó. Així, aquestes obres permetran reduir el nombre d’incidències, fer un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet una inversió de 20 milions d’euros per aquestes obres que han finalitzat segons el calendari previst i que permetran donar un millor servei, encarà més eficient, a l’L4.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït a la ciutadania la paciència per les possibles afectacions que els hagin suposat aquestes obres tot recordant que “eren unes obres absolutament necessàries que ara ens permetran donar un millor servei, solucionar algun problema de vibracions que teníem a la zona i preparar la línia 4 per un futur amb més trens i millors freqüències”.
Durant el tall de servei també s’han realitzat part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 milions d’euros. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament ha renovat la senyalització en el tram afectat pel tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret, s’han posat en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.
També un nou escapament a Maragall permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions.
- ConceptesInformació al clientUsuarisInstitucionsGeneralitatTMBLlocsCasa de l'AiguaLlucmajorMaragallTrinitat NovaVia JúliaServeiL11L4MetroAnys2025