Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.09.2025
Premsa TMB

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Tal com estava previst, a partir del 8 de setembre coincidint amb l’inici del curs escolar, els trens tornaran a circular per tota l’L4 i l’L11, on les obres també afectaven el tram entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua.

Els treballs de TMB, que van començar el 25 de juny deixant sense servei des de Verdaguer fins a Trinitat Nova a l’L4, han permès renovar 6 quilòmetres de via per reduir el nombre d’incidències i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. El Departament de Territori també ha executat treballs de modernització del sistema de senyalització durant el tall.

La pròpia xarxa de metro ha estat la principal alternativa de mobilitat a la qual s’hi ha sumat els busos llançadora, que han funcionat sense incidències. 

Imatge
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro
< >Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

El pròxim dilluns 8 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la línia 4 de metro recuperarà el servei habitual després de les obres que han afectat el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova. Aquesta setmana ja es va restablir el tram de Verdaguer a Maragall i a partir de dilluns hi haurà servei a tota la línia i a l’L11 que estava tallada entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua. Els treballs van començar el 25 de juny i han permès renovar 6 quilòmetres de via de manera integral, incloent-hi la substitució de balast per formigó. Així, aquestes obres permetran reduir el nombre d’incidències, fer un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet una inversió de 20 milions d’euros per aquestes obres que han finalitzat segons el calendari previst i que permetran donar un millor servei, encarà més eficient, a l’L4.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït a la ciutadania la paciència per les possibles afectacions que els hi hagin suposat aquestes obres tot recordant que “eren unes obres absolutament necessàries que ara ens permetran donar un millor servei, solucionar algun problema de vibracions que teníem a la zona i preparar la línia 4 per un futur amb més trens  i millors freqüències”. 

Durant el tall de servei també s’han realitzat part  dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 milions d’euros. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament ha renovat  la senyalització en el tram afectat pel tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret,  s’han posat en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

També un nou escapament a Maragall permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions.  

Bon funcionament del transport alternatiu

Durant la realització de les obres s’ha donat el màxim servei possible a la línia en el tram que estava en funcionament i la pròpia xarxa de metro s’ha convertit en la principal alternativa de mobilitat. A més, TMB ha donat un servei especial d’autobús que ha funcionat sense incidències i que comptava amb parada a cada una de les estacions afectades pels talls de l’L4 i l’L11. Ara, després d'aquestes obres i amb l'inici del curs escolar l'L4 i l'L11, així com  tota la xarxa de metro i bus tornen a l'oferta habitual.

Cal recordar que les setmanes prèvies al tall es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a les estacions afectades i a les parades del bus llançadora, en el moment de començar les obres.  Entre altres mesures, també es van incorporar les alternatives al planificador de viatge Vull Anar de TMB i es donava tota la informació per megafonia, a les pantalles d’informació de metro i bus, al web corporatiu, TMB App i a les xarxes socials de TMB. 

Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatObresTecnologiaInstitucionsATMGeneralitatTMBServeiL4Anys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro
Descarrega l’arxiu (1.61 MB)
Descarrega l’arxiu (123.57 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons