Header Top menu
Normalitat durant els primers dies laborables dels talls parcials de les línies 2 i 5 metro
Els primers dies dels talls parcials de servei a l'L5, entre Cornellà Centre i Collblanc i a l'L2, entre Paral·lel i Sagrada Família s'estan desenvolupant sense incidències destacades
Des del passat dimarts i fins al diumenge 1 de setembre, el tram Cornellà Centre - Collblanc de la línia 5 de metro, d’uns 5 quilòmetres de longitud, està tancat per obres de renovació de la via. Durant aquest període de temps queden sense servei les estacions de Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch. Collblanc, terminal provisional, disposa d'una andana en funcionament (direcció Vall d’Hebron), mentre que l’altra andana (sentit Cornellà Centre) està tancada. La resta de la línia 5, entre Collblanc i Vall d’Hebron funciona amb normalitat.
Aquesta obra permetrà millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram.
A més, s’instal·larà a Cornellà Centre una agulla del tipus bretelle que millorarà la disponibilitat de la línia -ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència- i permetrà incrementar la capacitat de transport amb més trens a l'L5, de moment amb un més a partir del setembre.
D’altra banda, el tall servirà per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació.
La xarxa de metro és la principal alternativa per a la mobilitat en el tram afectat per les obres, en especial l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l’Hospitalet. Per aquest motiu, els dos serveis especials d’autobusos que s'han habilitat connecten les estacions afectades amb aquests dos serveis ferroviaris. .
El servei de bus especial 1 fa el recorregut entre Cornellà Centre i Collblanc, però no té parada a Can Vidalet, ja que és inviable l’accés amb autobusos de gran capacitat pel viari de la zona on hi ha l’estació de Can Vidalet. Aquest primer bus fa un recorregut similar a l'L5 però passant per l’estació Rambla Just Oliveras (L1 i Rodalies) i Can Serra (L1). També connecta amb l’L9S/L10S a Collblanc; amb el Trambaix (Cornellà Centre i Ernest Lluch) i amb Rodalies (Rambla Just Oliveras i Cornellà Centre).
El bus especial 2 fa el trajecte Can Serra - Can Vidalet, per garantir la connexió d’aquesta estació amb la resta de la xarxa de metro a través de l’enllaç a l'L1 (Can Serra) on també té parada la llançadora del bus especial 1.
Els primers dies del tall s'han desenvolupant sense cap incidència destacada i tant el metro com els 26 autobusos especials estan absorbint amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat.
Renovació de les fixacions de la via i reducció de vibracions a l’L2
Dimarts també es va iniciar el tall parcial entre Paral·lel i Sagrada Família de l'L2 per treballs de substitució de les fixacions de via per eliminar les vibracions. Fins al diumenge 25 d’agost hi ha sense servei sis estacions (Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i Monumental). Sagrada Família, terminal provisional, té una andana en funcionament (direcció Badalona Pompeu Fabra), mentre que l'andana sentit Paral·lel està tancada. La resta de l’L2, entre Sagrada Família i Badalona Pompeu Fabra, funciona amb normalitat.
Com en el cas de l'L5, la principal alternativa de transport és la resta de la xarxa de metro, que s'ha reforçat amb més trens per poder garantir la mobilitat del tram afectat, amb importants intercanviadors molt a prop de les estacions afectades de l'L2: en especial, Paral·lel i Passeig de Gràcia de la l'L3, Universitat de l'L1, Passeig de Gràcia de l’L4 i Sagrada Família de l’L5.
- ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInstitucionsGeneralitatTMBServeiL2L5MetroAnys2024