Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Més de 3.800 aspirants a la primera fase de proves per accedir a les borses de treball de TMB
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.01.2024
Redacció

Més de 3.800 aspirants a la primera fase de proves per accedir a les borses de treball de TMB

Imatge
Aula on es realitzen les proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Aula on es realitzen les proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
< >Aula on es realitzen les proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

L’àrea de bus ha convocat 350 places per a personal de conducció de les quals en reserva 140 per a dones, mentre que a metro s’han convocat 120 places per l’ampliació de la borsa d’agents d’atenció al client

3.858 persones estaven convocades aquest passat dimecres al recinte de la Farga, a l’Hospitalet, per realitzar la primera fase de proves del procés que dona accés a una de les places ofertades per TMB amb l’objectiu d’ampliar les borses de treball a les àrees de bus i metro. Els aspirants sortien d’una fase inicial de rebuda de candidatures a la que es van presentar 5.468 persones.  

L’objectiu de la selecció és la de cobrir 350 places de conducció per ampliar la borsa de conductors/es a l’àrea de bus, de les quals n’hi ha 140 reservades per a dones, i 120 places per l’ampliació de la borsa d’agents d’atenció al client a la xarxa de metro. 

La convocatòria permetrà, doncs, incrementar el nombre de professionals que es quedaran a la borsa de treball per incorporar-se quan les necessitats del servei ho requereixin. 

Impuls del talent femení a bus

La convocatòria del procés d’ampliació de la borsa de conducció per a bus, xifrada en 350 places, reserva un 40% de les mateixes per a dones amb l’objectiu d’assegurar la igualtat de tracte i d’oportunitats, prevenir qualsevol mena de discriminació per raó de gènere que es pugui donar i impulsar el talent femení per transformar un sector eminentment masculinitzat. Ja en la darrera convocatòria realitzada en aquest sentit, un 26% de les noves incorporacions van ser dones, augmentant la xifra de conductores fins a les 360. 

Les proves, a les que estaven convocades 1392 persones, es van iniciar amb els tests d’avaluació psicotècnica i de personalitat. La segona fase del procés passa per les proves d’avaluació competencial, i que en el cas de bus, consisteixen en una prova de competència personal i una de conducció. Finalment, les persones admeses seran ordenades segons la puntuació obtinguda en una llista que no podrà superar les 350 places i que donarà pas a l’inici del sistema de contractació. 

Més agents d’atenció al client per metro

Per a les proves de metro hi havia convocades un total de 2466 persones, de les quals 120 s’incorporaran al final del procés a una borsa d’agents d’atenció al client. Les funcions laborals del col·lectiu abracen diferents tasques de suport i atenció entre les quals es troben la conducció i maniobra dels trens, o l’atenció a les persones usuàries de la xarxa. 

En aquest cas, les proves es van inciar amb exàmens d’avaluació psicotècnica i de personalitat, i continuen amb una segona fase d’avaluació competencial. A partir d’aquest punt, i segons les qualificacions obtingudes, els aspirants seleccionats inicien un procés de contractació que dona pas a un curs de formació. Aquest curs inclou un examen final del reglament de circulació de Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona, que s’ha de superar per accedir com a personal de la borsa.

Darrera modificació
19.01.2024
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatInstitucionsTMBLlocsL'Hospitalet de LlobregatAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Làpides i flors / Foto: Ajuntament de Barcelona

Transport públic als cementiris de Barcelona per Tots Sants 2025

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 21 d’octubre (Barça - Olympiacos)

Transport
Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport

Últimes notícies

Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa
Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons