Header Top menu
La línia d’autobús semidirecta X1 continua la seva marxa i ja va camí del primer any de servei
El primer XPRESBus, implantat per TMB el passat mes de setembre, continua sent una solució de connexió ràpida i eficient entre les places de Francesc Macià i Glòries.
La línia semidirecta X1 de TMB va acostant-se amb pas ferm al primer any de servei des de la seva posada en marxa el passat mes de setembre. Aquesta línia s’està mostrant com una gran alternativa a la connexió entre la plaça Francesc Macià i Glòries, al centre de Barcelona.
El recorregut, orientat a la captació de nous usuaris del transport públic, en especial entre residents dels municipis metropolitans, es distingeix per l’alta freqüència de pas, de 8 minuts, i la rapidesa i la connectivitat que permet amb les estacions d’origen o final dels tramvies. Aquest fet explica que les parades més freqüentades del recorregut es trobin precisament a la plaça Francesc Macià, en el punt d’unió amb les línies del TRAM T1, T2 o T3 o al Mercat dels Encants, a tocar de les Glòries i de l’enllaç amb les línies T5 i T6 del tramvia.
Els avantatges d’un recorregut semidirecte
Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que en tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.
Noves parades des de la inauguració
El passat mes de desembre, TMB va decidir incloure una nova parada en cada sentit per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades, que en el sector nord és de 1.400 o 2.200 metres, segons el sentit, quan la mitjana en tot el recorregut és de 1.100. Així, a banda del que va ser el recorregut inicial, s’hi van afegir les parades de la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla, en sentit Glòries, i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant en sentit Francesc Macià. Amb aquestes noves parades, la X1 va afegir un intercanvi amb la línia 2 del metro i va millorar la cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.