Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La línia d’autobús semidirecta X1 continua la seva marxa i ja va camí del primer any de servei
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.05.2022
Redacció

La línia d’autobús semidirecta X1 continua la seva marxa i ja va camí del primer any de servei

Imatge
Recorregut del bus X1 amb temps entre parades //Foto: TMB.CAT
Recorregut del bus X1 amb temps entre parades //Foto: TMB.CAT
< >Recorregut del bus X1 amb temps entre parades //Foto: TMB.CAT

El primer XPRESBus, implantat per TMB el passat mes de setembre, continua sent una solució de connexió ràpida i eficient entre les places de Francesc Macià i Glòries.

 

 

 

La línia semidirecta X1 de TMB va acostant-se amb pas ferm al primer any de servei des de la seva posada en marxa el passat mes de setembre. Aquesta línia s’està mostrant com una gran alternativa a la connexió entre la plaça Francesc Macià i Glòries, al centre de Barcelona.

El recorregut, orientat a la captació de nous usuaris del transport públic, en especial entre residents dels municipis metropolitans, es distingeix per l’alta freqüència de pas, de 8 minuts, i la rapidesa i la connectivitat que permet amb les estacions d’origen o final dels tramvies. Aquest fet explica que les parades més freqüentades del recorregut es trobin precisament a la plaça Francesc Macià, en el punt d’unió amb les línies del TRAM T1, T2 o T3 o al Mercat dels Encants, a tocar de les Glòries i de l’enllaç amb les línies T5 i T6 del tramvia.

Els avantatges d’un recorregut semidirecte

Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que en tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Noves parades des de la inauguració

El passat mes de desembre, TMB va decidir incloure una nova parada en cada sentit per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades, que en el sector nord és de 1.400 o 2.200 metres, segons el sentit, quan la mitjana en tot el recorregut és de 1.100. Així, a banda del que va ser el recorregut inicial, s’hi van afegir les parades de la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla, en sentit Glòries, i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant en sentit Francesc Macià. Amb aquestes noves parades, la X1 va afegir un intercanvi amb la línia 2 del metro i va millorar la cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.

Darrera modificació
16.05.2022
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesMobilitatOfertaServeiUsuarisInfraestructuraCarril busIntercanviadorParadaInstitucionsTMBTramLlocsDiagonalGlòriesServeiBusAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons