Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El full de ruta de les solucions de mobilitat regional per als pròxims cinc anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.10.2019
Redacció

El full de ruta de les solucions de mobilitat regional per als pròxims cinc anys

Imatge
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
< >Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona té fins a final de mes en exposició pública el document inicial del nou Pla Director de Mobilitat per al període 2020-2025.

L'ATM ha enllestit la proposta de Pla Director de Mobilitat 2020-2025, que defineix com ha de ser la mobilitat del futur més pròxim, en totes les variants i modalitats. El document va ser aprovat inicialment pel departament de Territori i Sostenibilitat, i presentat al públic el setembre en una jornada monogràfica. Ha estat fruit d'un any de treball dins de l'ATM i també a fora, gràcies al procés participatiu obert al territori i les aportacions recollides a través del web pdmobilitat.cat.

El document aprovat inicialment està estructurat en 10 eixos que tracten de forma integral diferents aspectes rellevants de la mobilitat i que persegueixen un gran objectiu amb cinc vessants: una mobilitat més saludable i sostenible, més eficient i productiva, més segura i fiable, més inclusiva i equitativa, i més intel·ligent i digital. Per arribar en cinc anys a aquests estàndards d'evolució, el pla proposa un total de 86 mesures que tindran un cost estimat d'uns 100 milions d'euros.

El medi ambient al centre

El medi ambient i un transport més ecològic són algunes de les qüestions centrals d'aquest PDM. Per això insisteix molt a reduir el consum energètic i l'impacte dels nostres desplaçaments, així com les emissions de vehicles, entre un 6 i un 16%. La visió zero accidents és també molt important en aquest nou document, que espera que es puguin reduir els accidents de trànsit mortals a l'àrea de Barcelona un 51%, a més de generar més espais segurs i augmentar la fiabilitat del transport públic.

El PDM vol consolidar l'accessibilitat del transport públic, i proposa mesures per arribar a una xarxa on siguin accessibles —d'acord amb uns paràmetres d'accessibilitat més exigents que els vigents fins ara— el 92% de les estacions de tren, el 80% de les parades de bus i el 100% dels autobusos, uns criteris que ja són vigents a TMB. A més, reserva un paper important a la perspectiva de gènere i d'edat a l'hora de planificar la mobilitat del nostre entorn.

Digitalització i solucions personals

El pla no perd de vista la revolució que suposarà la digitalització del sistema de bitlletatge, i posteriorment el nou sistema tarifari lligat a la T-mobilitat. Un pas que marcarà un abans i un després en l'evolució tecnològica del transport públic a Catalunya. La digitalització serà molt rellevant en la nova planificació, també des de la perspectiva de la captació d'informació dels usuaris i usuàries.

La proposta, d'altra banda, planteja la necessitat d'afrontar noves alternatives de transport personal, com els patinets elèctrics, la mobilitat compartida o l'ús extensiu de les motos. Per això aposta per la convivència de tot plegat dins d'un nou marc normatiu i legal. L'ATM veu un futur immediat amb un creixement continuat del transport públic, el que suposarà, segons les estimacions, un augment del 20% de les validacions, que arribaran a més de 1.200 milions el 2025. És per això que la millora de les infraestructures i el servei en general, i l'ambientalització i electrificació del parc mòbil, tant públic com privat, són els dos àmbits en què més caldrà invertir per assegurar un creixement sòlid i sostenible.

El PDM es troba en període d'informació pública fins a finals d'octubre. Posteriorment, s'hi incorporaran al·legacions i informes, entre ells els ambientals. La previsió és que l'aprovació definitiva tingui lloc a principis del 2020.

Es pot consultar tota la documentació al web de l’ATM.

Darrera modificació
09.10.2019
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatMedi ambientMobilitatPlanificacióInstitucionsATMAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons