Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El full de ruta de les solucions de mobilitat regional per als pròxims cinc anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.10.2019
Redacció

El full de ruta de les solucions de mobilitat regional per als pròxims cinc anys

Imatge
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
< >Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM
Jornada de presentació del PDM 2020-2025, al Born / Foto: ATM

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona té fins a final de mes en exposició pública el document inicial del nou Pla Director de Mobilitat per al període 2020-2025.

L'ATM ha enllestit la proposta de Pla Director de Mobilitat 2020-2025, que defineix com ha de ser la mobilitat del futur més pròxim, en totes les variants i modalitats. El document va ser aprovat inicialment pel departament de Territori i Sostenibilitat, i presentat al públic el setembre en una jornada monogràfica. Ha estat fruit d'un any de treball dins de l'ATM i també a fora, gràcies al procés participatiu obert al territori i les aportacions recollides a través del web pdmobilitat.cat.

El document aprovat inicialment està estructurat en 10 eixos que tracten de forma integral diferents aspectes rellevants de la mobilitat i que persegueixen un gran objectiu amb cinc vessants: una mobilitat més saludable i sostenible, més eficient i productiva, més segura i fiable, més inclusiva i equitativa, i més intel·ligent i digital. Per arribar en cinc anys a aquests estàndards d'evolució, el pla proposa un total de 86 mesures que tindran un cost estimat d'uns 100 milions d'euros.

El medi ambient al centre

El medi ambient i un transport més ecològic són algunes de les qüestions centrals d'aquest PDM. Per això insisteix molt a reduir el consum energètic i l'impacte dels nostres desplaçaments, així com les emissions de vehicles, entre un 6 i un 16%. La visió zero accidents és també molt important en aquest nou document, que espera que es puguin reduir els accidents de trànsit mortals a l'àrea de Barcelona un 51%, a més de generar més espais segurs i augmentar la fiabilitat del transport públic.

El PDM vol consolidar l'accessibilitat del transport públic, i proposa mesures per arribar a una xarxa on siguin accessibles —d'acord amb uns paràmetres d'accessibilitat més exigents que els vigents fins ara— el 92% de les estacions de tren, el 80% de les parades de bus i el 100% dels autobusos, uns criteris que ja són vigents a TMB. A més, reserva un paper important a la perspectiva de gènere i d'edat a l'hora de planificar la mobilitat del nostre entorn.

Digitalització i solucions personals

El pla no perd de vista la revolució que suposarà la digitalització del sistema de bitlletatge, i posteriorment el nou sistema tarifari lligat a la T-mobilitat. Un pas que marcarà un abans i un després en l'evolució tecnològica del transport públic a Catalunya. La digitalització serà molt rellevant en la nova planificació, també des de la perspectiva de la captació d'informació dels usuaris i usuàries.

La proposta, d'altra banda, planteja la necessitat d'afrontar noves alternatives de transport personal, com els patinets elèctrics, la mobilitat compartida o l'ús extensiu de les motos. Per això aposta per la convivència de tot plegat dins d'un nou marc normatiu i legal. L'ATM veu un futur immediat amb un creixement continuat del transport públic, el que suposarà, segons les estimacions, un augment del 20% de les validacions, que arribaran a més de 1.200 milions el 2025. És per això que la millora de les infraestructures i el servei en general, i l'ambientalització i electrificació del parc mòbil, tant públic com privat, són els dos àmbits en què més caldrà invertir per assegurar un creixement sòlid i sostenible.

El PDM es troba en període d'informació pública fins a finals d'octubre. Posteriorment, s'hi incorporaran al·legacions i informes, entre ells els ambientals. La previsió és que l'aprovació definitiva tingui lloc a principis del 2020.

Es pot consultar tota la documentació al web de l’ATM.

Darrera modificació
09.10.2019
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatMedi ambientMobilitatPlanificacióInstitucionsATMAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons