Header Top menu
Enquesta internacional de satisfacció de bus i metro 2021: oberta la participació
Un any més, TMB participa en la recollida anual de dades de satisfacció dels usuaris com a part dels estudis comparatius que realitzen el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.
Els usuaris d'autobús i de metro tenen una nova oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a la tretzena edició de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova. En aquesta experiència internacional hi participen una quarantena d'empreses i operadors de metro i d'autobusos de ciutats de tot el món. Concretament trobem 25 xarxes de metro com les de Nova York, Londres, Singapur i Berlín, i una quinzena d'operadors de bus de ciutats com Dublín, Seattle, Brussel·les i París, entre molts d'altres.
Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei de bus i metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions dels clients. La base és una enquesta anònima, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos i amb la xarxa de metro de TMB, tant si ho fa habitualment com si és un client esporàdic, visitant la secció específica del web. En l'edició número 13 d'aquesta enquesta, la data límit per participar-hi és el 9 de maig. Us deixem els enllaços directes a les enquestes sobre el servei de metro i el servei d'autobús.
Atributs del servei i la Covid-19
El qüestionari consta d'una vintena d'afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte del pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei. Enguany s'hi han afegit unes preguntes sobre l'impacte de la Covid-19 en l'ús i l'experiència de viatge en metro i bus.
Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per definició, els resultats són tractats confidencialment dins dels grups de treball.