Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Detinguts 14 Lladres Multireincidents En Un Dispositiu de Mossos Al Carrer i Als Transports
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2022
Redacció

Detinguts 14 lladres multireincidents en un dispositiu de Mossos al carrer i als transports

Imatge
Mossos de paisà identifiquen un presumpte carterista en una parada d'autobús / Foto: Mossos d'Esquadra
Mossos de paisà identifiquen un presumpte carterista en una parada d'autobús / Foto: Mossos d'Esquadra
< >Mossos de paisà identifiquen un presumpte carterista en una parada d'autobús / Foto: Mossos d'Esquadra

L'actuació, que s'emmarca en el pla Tremall, va comptar amb agents de paisà desplegats en horari de matí i de tarda a la via pública, al metro i en autobusos urbans.

Els Mossos d'Esquadra han detingut 14 lladres multireincidents amb 154 antecedents acumulats i n'han denunciat 14 més, amb 163 antecedents, en el marc d'un operatiu desplegat entre el 8 i el 10 de febrer a Barcelona contra la delinqüència professional amb elevada mobilitat el balanç del qual han fet públic avui en un comunicat.

El dispositiu conjunt s'emmarca en el Pla Tremall de lluita contra la multireincidència i forma part d’un pla d’acció dirigit a col·lectius d'especial atenció. El pla posa el focus en protegir les persones que viuen i transiten per Barcelona i les més vulnerables, especialment les d'edat avançada, que poden ser víctimes potencials de furts. Així mateix, el dispositiu diferencia la zona centre, on les víctimes són principalment turistes, i la zona nord, on les víctimes són bàsicament persones que resideixen a la ciutat.

L'operatiu parteix d'una nova estratègia policial que suma coneixement dels especialistes en multireincidència al carrer i els que patrullen al transport públic. Un dels principals objectius del dispositiu era detectar i identificar la delinqüència que actua en els autobusos de la ciutat, on s’hauria focalitzat l’activitat d’una part dels carteristes en la represa de la mobilitat després de la sisena onada de la covid.

Concretament, s'han fet equips de treball conjunts entre els efectius de l'Àrea de Transport Metropolità (ASTMET), especialitzats en el patrullatge preventiu al transport urbà de Barcelona, el Grup Regional de Delinqüència Urbana i els Grups de Delinqüència Urbana (Fures) dels diferents districtes de Barcelona.

A banda dels 14 detinguts i els 14 denunciats, es van fer 139 identificacions de delinqüents habituals, que entre tots sumaven prop de 1.200 antecedents policials. Segons els Mossos, el dispositiu s’anirà repetint en funció de les necessitats i s’adequarà a la realitat delinqüencial de cada zona a partir dels mapes de calor que setmanalment es generen en el marc del Pla Tremall per tal de canalitzar els recursos policials als llocs on es detecta més presència de carteristes.

Darrera modificació
14.02.2022
Tema
Transport
  • ConceptesSeguretatInstitucionsGeneralitatServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia V29 afegeix quatre parades al seu recorregut per millorar la connectivitat i reforçar la capacitat durant els caps de setmana d’estiu

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de ‘La Reina del Flow’ al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la gira ‘OT 2025’ al Palau Sant Jordi

Transport
Orquestra i públic a una edició anterior de 'Clàssica a la platja' / Foto : Barcelona Obertura

TMB reforça el servei de l’L4 de metro per als concerts de ‘Clàssica a la platja’

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Imatge
Un moment de la seva feina al taller / Foto: Jaume Vidal Rubio (La Vanguardia)

Marta Romero: la feina invisible d'una operària de taller del metro

En xarxa
Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La bandera inclusiva llueix a l'estació de metro d'Universitat L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estació de metro d'Universitat s'acoloreix per celebrar la diversitat

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons