Header Top menu
La demanda de transport retrocedeix l’1% de gener a març per factors externs
La falta d’homogeneïtat del calendari fa que el primer trimestre del 2016 s'hagi acabat amb dades de passatge negatives, a pesar que es manté la tendència general de creixement.
Entre gener i març del 2016, el conjunt dels serveis de TMB van transportar 139,48 milions de viatgers, l’1,0% menys que en el mateix període de l’any anterior. El descens es deu a la superposició de tres factors: el calendari desfavorable, ja que la Setmana Santa del 2015 va caure a l’abril i aquest any ha estat al març; la conflictivitat laboral, ja que al febrer es van produir aturades a Metro i a Autobusos; i les interrupcions del servei per obres a les línies 4 i 11 del metro del 19 al 28 de març.
No hi ha, doncs, canvi de tendència, sinó l’efecte de factors aliens al sistema de transport, segons subratlla l’AMB en un comunicat. Amb calendaris homogenis i sense alteracions del servei, s’hauria registrat un creixement de l’ordre de l’1,5% de les validacions en aquest primer trimestre de l’any.
La xarxa de metro ha registrat un decrement del 2,5% de validacions respecte del mateix període de l’any precedent, mentre que els autobusos regulars de TMB han incrementat el passatge un 1,9%. Els serveis turístics han crescut un 16,6%, com a conseqüència de la regularització anual de vendes que té lloc els primers mesos de l’any.
En l’àmbit de l’AMB, la demanda ha baixat un 0,4% entre gener i març i se situa en els 159,6 milions de viatges.
Etiquetatge ambiental de vehicles
D’altra banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha avançat que, davant el problema de la mala qualitat de l’aire, demà el Consell Metropolità debatrà una proposta d’acord per sol·licitar a l’Administració General de l’Estat que s’acceleri el procés d’implantació de l’etiquetatge per a vehicles, donant prioritat a l’etiquetatge dels vehicles més antics i, per tant, més contaminants, especialment amb motors dièsel, fins als dièsel Euro 3.
Així mateix, l’AMB demanarà, entre altres mesures, adequar l’etiquetatge a la proposta consensuada entre les diferents administracions catalanes, iniciar el procés d’etiquetatge de motocicletes (d’especial incidència a l’àrea de Barcelona), reorientar les ajudes a la renovació de parc de vehicles de més antiguitat cap a vehicles ambientalment eficients i requerir als fabricants de vehicles amb combustible dièsel més rigor en la fiabilitat de la informació sobre les emissions contaminants produïdes pels seus models.
- Altres temesMedi ambientConceptesDemandaMedi ambientMobilitatInstitucionsAMBTMBServeiBusMetroTransport d'OciAnys2016