Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La demanda de transport retrocedeix l’1% de gener a març per factors externs
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.04.2016
Oriol Pàmies

La demanda de transport retrocedeix l’1% de gener a març per factors externs

Imatge
D'esquerra a dreta: Enric Cañas, conseller delegat de TMB; Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat de l'AMB; i Joan Maria Bigas, director de Mobilitat i Transport de l'AMB / Foto: TMB
D'esquerra a dreta: Enric Cañas, conseller delegat de TMB; Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat de l'AMB; i Joan Maria Bigas, director de Mobilitat i Transport de l'AMB / Foto: TMB
< >D'esquerra a dreta: Enric Cañas, conseller delegat de TMB; Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat de l'AMB; i Joan Maria Bigas, director de Mobilitat i Transport de l'AMB / Foto: TMB
D'esquerra a dreta: Enric Cañas, conseller delegat de TMB; Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat de l'AMB; i Joan Maria Bigas, director de Mobilitat i Transport de l'AMB / Foto: TMB

La falta d’homogeneïtat del calendari fa que el primer trimestre del 2016 s'hagi acabat amb dades de passatge negatives, a pesar que es manté la tendència general de creixement.

Entre gener i març del 2016, el conjunt dels serveis de TMB van transportar 139,48 milions de viatgers, l’1,0% menys que en el mateix període de l’any anterior. El descens es deu a la superposició de tres factors: el calendari desfavorable, ja que la Setmana Santa del 2015 va caure a l’abril i aquest any ha estat al març; la conflictivitat laboral, ja que al febrer es van produir aturades a Metro i a Autobusos; i les interrupcions del servei per obres a les línies 4 i 11 del metro del 19 al 28 de març.

No hi ha, doncs, canvi de tendència, sinó l’efecte de factors aliens al sistema de transport, segons subratlla l’AMB en un comunicat. Amb calendaris homogenis i sense alteracions del servei, s’hauria registrat un creixement de l’ordre de l’1,5% de les validacions en aquest primer trimestre de l’any.

La xarxa de metro ha registrat un decrement del 2,5% de validacions respecte del mateix període de l’any precedent, mentre que els autobusos regulars de TMB han incrementat el passatge un 1,9%. Els serveis turístics han crescut un 16,6%, com a conseqüència de la regularització anual de vendes que té lloc els primers mesos de l’any.

En l’àmbit de l’AMB, la demanda ha baixat un 0,4% entre gener i març i se situa en els 159,6 milions de viatges.

Etiquetatge ambiental de vehicles

D’altra banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha avançat que, davant el problema de la mala qualitat de l’aire, demà el Consell Metropolità debatrà una proposta d’acord per sol·licitar a l’Administració General de l’Estat que s’acceleri el procés d’implantació de l’etiquetatge per a vehicles, donant prioritat a l’etiquetatge dels vehicles més antics i, per tant, més contaminants, especialment amb motors dièsel, fins als dièsel Euro 3.

Així mateix, l’AMB demanarà, entre altres mesures, adequar l’etiquetatge a la proposta consensuada entre les diferents administracions catalanes, iniciar el procés d’etiquetatge de motocicletes (d’especial incidència a l’àrea de Barcelona), reorientar les ajudes a la renovació de parc de vehicles de més antiguitat cap a vehicles ambientalment eficients i requerir als fabricants de vehicles amb combustible dièsel més rigor en la fiabilitat de la informació sobre les emissions contaminants produïdes pels seus models.

Darrera modificació
26.04.2016
Tema
Transport
  • Altres temesMedi ambientConceptesDemandaMedi ambientMobilitatInstitucionsAMBTMBServeiBusMetroTransport d'OciAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

Normalitat a la línia 4 de metro un cop han finalitzat les obres de millora

Transport
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons