Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El Continent Asiàtic Continua Liderant L'estadística Mundial de Noves Xarxes de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.03.2019
Carme Becerra

El continent asiàtic continua liderant l'estadística mundial de noves xarxes de metro

Imatge
La línia 10 Sud va ser un dels projectes de metro que van entrar en servei a Europa l'any 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
La línia 10 Sud va ser un dels projectes de metro que van entrar en servei a Europa l'any 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La línia 10 Sud va ser un dels projectes de metro que van entrar en servei a Europa l'any 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
La línia 10 Sud va ser un dels projectes de metro que van entrar en servei a Europa l'any 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Tres ciutats han obert la seva primera línia de metro el 2018: Ürümqi (Xina), Palembang (Indonèsia) i Abuja (Nigèria). Aquesta darrera és la primera ciutat de l'Àfrica subsahariana que compta amb aquesta infraestructura.

La UITP ha actualitzat les seves estadístiques sobre l'evolució dels ferrocarrils urbans (metros i trens lleugers) a tot el món. La principal conclusió és que les xarxes han continuat augmentant als cinc continents durant el 2018. En aquest creixement s'observa una certa desacceleració (però s'ha de tenir en compte que veníem d'increments anuals que superaven el 30%).  L'any passat es van completar 121 projectes que sumaven 1.270 quilòmetres, enfront dels 1.348 del 2017. Centrant-nos en el metro, és un sistema de transport públic que ja dona servei a 181 ciutats d'arreu del món.

Xina, la gran locomotora

Un altre dels titulars de les dades del 2018 és que la zona Àsia-Pacífic encapçala el rànquing de nous projectes. Especialment, la Xina, ja que cinc de les sis ciutats on el 2018 es van construir més de 50 km de línies de suburbà són xineses. L'any passat, aquesta zona del planeta va desenvolupar 820 nous quilòmetres de xarxa de metro (entre prolongacions i noves línes). La segueix, de lluny, amb 66 quilòmetres, l'àrea de l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica; després hi figuren els 41 quilòmetres inaugurats en països de la zona eurasiàtica; els 20,9 de Sud-amèrica, i, finalment, els 11,6 quilòmetres d'Europa, on s'inclourien els  corresponents a la línia 10 Sud de Barcelona.

Tres ciutats obren el seu primer metro

Les urbs que han estrenat el metro com a transport públic són Ürümqi, a la Xina, Palembang, a Indonèsia, i Abuja, a Nigèria. Nigèria esdevé, per tant, el primer país de l'Àfrica subsahariana que compta amb aquesta infraestructura. D'altra banda, les xifres de la UITP mostren que continua l'aposta per la creació de línies automàtiques. En aquest segment també trobem la Xina com el país capdavanter.  

Trobareu més detalls sobre aquesta estadística al web de la UITP.

Our new Statistics Brief is OUT! 
It shows the developments of urban rail during 2018 with a focus on the evolution of metro & light rail transit.
Find out more about it! https://t.co/I7tcKu58Zn pic.twitter.com/ZVSmPElTmW

— UITP (@UITPnews) 6 de marzo de 2019
Darrera modificació
18.03.2019
Tema
Transport
  • ConceptesDadesMetro automàticInstitucionsAltresLlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Ja són 182 les ciutats amb metro, 19 més que fa quatre anys

Contingut relacionat

Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB registra la màxima satisfacció dels usuaris en l’any amb major passatge

Transport
Assistents al MWC a l'estació de Fira de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reforça el transport públic per al Mobile World Congress 2026, del 2 al 5 de març

Transport
Imatge
Nou vestíbul al DHUB. /Foto: TMB

Aquest estiu començaran les obres per completar la remodelació del vestíbul de l'estació Glòries de metro

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a l’espectacle ‘Disney On Ice’ al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Basté i Roures viatjant en un Bus del Barri, en un moment de l'entrevista / Foto: Captura del programa 'Pla Seqüència'

Un minibús de TMB, acull la conversa de Jordi Basté i Jaume Roures al 'Pla Seqüència'

En xarxa
Imatge
Guinardó (San Quintín) era el nom inicial de l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, aquí el dia de la inauguració el 1974 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Les línies del metro de Barcelona: dels números romans a la numeració aràbiga

Història
Imatge
Mapa dels punts Música al metro / Imatge: TMB

El projecte 'Música al metro' estrena un mapa amb la distribució dels punts musicals a la xarxa

Cultura i Oci
Imatge
Indicador de l'estació d'Aragó, anys 50 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Com eren els primers indicadors per orientar-se pel metro

Història
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons